کاهش بارش در مناطق مختلف استان و بویژه در قسمت های شمالی و شروع فصل گرم در استان موجب شده احتمال آتش سوزی در پوشش گیاهی خشک بستر زیستگاه ها و تالاب های استان افزایش یابد.
کد خبر: ۹۵۲۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۹ 08 April 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، وحیدپورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با شروع فصل گرم و کاهش بارش های فصلی، طبیعت و زیستگاه های استان با خطر آتش مواجه هستند

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان بیان کرد: کاهش بارش در مناطق مختلف استان و بویژه در قسمت های شمالی و شروع فصل گرم در استان موجب شده احتمال آتش سوزی در پوشش گیاهی خشک بستر زیستگاه ها و تالاب های استان افزایش یابد.

وی افزود: تشکیل تیم مهار آتش در یگان حفاظت محیط زیست استان و خرید تجهیزات مهار آتش و برنامه های آموزشی با جوامع محلی حاشیه زیستگاه ها و مناطق مستعد آتش سوزی از جمله برنامه های این اداره کل برای پیشگیری از وقوع آتش بوده است.

پورمردان ادامه داد: از شهروندان و هم استانی عزیز درخواست می کنیم در زیستگاه ها و طبیعت آتش روشن نکنند و در صورت روشن کردن آتش حتمأ از خاموش شدن آن، قبل از ترک محل مطمئن شوند و در صورت وجود باد هرگز آتش روشن نکنند چون در چنین شرایطی باد موجب افزایش حجم آتش و انتقال آن از طریق گدازه شده و احتمال آتش سوزی در سطح وسیع را افزایش می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار