کد خبر: ۹۵۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷ 11 April 2021

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی و رئیس‌کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از سخنان دیروز حسن روحانی درخصوص علل موج چهارم کرونا گفت: چرا آقای روحانی فقط از عراق نام برد و هیچ ‌اشاره‌ای به پروازهای ترکیه و انگلیس و مخالفت خودش با لغو پروازهای ترکیه نکرد؟!

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در واکنش به سخنان دیروز حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا درخصوص علل وقوع موج چهارم بیماری کرونا اظهار داشت: جای تعجب بسیار است که آقای روحانی به همه عوامل واقعی و غیرواقعی در بروز این موج بیماری کرونا‌ اشاره کرد، جز سوءمدیریت ستاد ملی کرونا.

شهریاری افزود: آقای روحانی نخستین عامل بروز موج چهارم کرونا را ورود کرونای انگلیسی از کشور عراق و استان خوزستان دانسته، در حالی که بارها به ایشان توصیه شد وقتی روزی 30 پرواز از خوزستان به نقاط مختلف کشور انجام می‌شود، این پروازها را لغو کنند، اما کاری نکردند.

وی ادامه داد:‌ علاوه‌بر این، چرا آقای روحانی فقط از کشور عراق نام برد؟! چرا از پروازهای ترکیه و کشورهای اروپایی مانند انگلیس اسم نبرد؟! چرا هیچ ‌اشاره‌ای به نامه اخیر وزیر بهداشت برای لغو پروازهای ترکیه و مخالفت خودش با این درخواست نکرد؟! 2.5 ماه قبل به ایشان نامه نوشتم و هشدار دادم که تمام پروازهای کشورهای اروپایی را که کرونای انگلیسی در آنها شایع است، لغو کنید؛ کدامیک را لغو کردند؟!

رئیس‌کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین با ‌اشاره به سخنان روحانی درخصوص تأثیر دید و بازدیدها و سفرهای نوروزی و نیز تجمع‌های قبل از عید در بروز موج چهارم بیماری کرونا تصریح کرد: باید از آقای روحانی پرسید چه کسی مسئول نظارت بر اجرای پروتکل‌هاست؟ استانداری‌ها و نیروهای انتظامی زیرمجموعه وزارت کشور هستند که باید بر سفرها نظارت می‌کردند و در رابطه با سفرها هم، بارها و بارها وزیر بهداشت و بقیه گفتند که سفرها کنسل شود، اما آقای روحانی در روز هفتم فروردین ماه گفت که پیک کرونا تمام شده است! پس حر‌ف‌های امروز ایشان دیگر برای چیست؟!

وی با ‌اشاره به ارسال نامه اخیر این کمیسیون به رئیس‌قوه قضائیه برای برخورد قضایی با قصور و تقصیر رئیس‌جمهور به عنوان رئیس‌ستاد ملی مبارزه با کرونا، افزود: رونوشتی از این نامه به کمیسیون اصل 90 مجلس نیز ارائه شده تا این کمیسیون نیز در چارچوب وظایف قانونی‌اش موضوع را پیگیری کند؛ علاوه‌بر این، به زودی گزارش مفصلی از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس براساس تبصره یک ماده 45 آیین‌نامه داخلی مجلس تهیه می‌کنیم و تحویل هیئت‌رئیسه می‌دهیم تا برای اعمال ماده 234 و ارسال گزارش تخلف رئیس‌جمهور به قوه قضائیه، اقدام شود و قطعاً این موضوع را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار