معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:
متاسفانه درصد رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان سیستان بلوچستان کاهش یافته و موارد بیماری رو به افزایش است و خیز جدید بیماری در حال اتفاق است.
کد خبر: ۹۵۴۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳ 11 April 2021

شناسایی 212 مورد کرونای انگلیسی در سیستان و بلوچستان/ سهل انگاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مهم ترین تهدید جهت ورود به خیز جدید کرونا

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: متاسفانه روند بیماری کرونا در کشور نگران کننده و افزایشی است و شاهد شروع خیز چهارم در کشور و شروع خیز سوم بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان هستیم.

وی گفت: تعداد کل موارد مثبت ابتلا به بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان به 29 هزار 369 نفر رسید و متاسفانه موارد فوتی ناشی از بیماری کرونا از مرز هزار 200 نفر گذشت.

وی ادامه داد: روند موارد مثبت و موارد بستری بیماری کرونا درمقایسه با هفته اول 1400 سه برابر افزایش پیدا کرده است.

وی با ابراز نگرانی از روند روبه افزایش ویروس جهش یافته کرونا انگلیسی در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تاکنون 212 نفر مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در استان شناسایی شده است و نگرانی از جایگزینی ویروس جهش یافته انگلیسی با ویرس قبلی وجود دارد.

دکتر طباطبایی با اشاره به این موضوع که برای مقابله با کرونا باید مشارکت مردم، هماهنگی بین بخشی و ارتقاء کمی و کیفی خدمات را داشته باشیم افزود: برای مقابله و مدیریت بیماری باید با مردم برای مردم برنامه ریزی و مداخله داشته باشیم و از همه هم استانی های عزیز درخواست می شود برای حفظ سلامتی خودشان رعایت دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بخش دیگری از سخنانش افزود: سازمان جهانی بهداشت سال 2021 را با هدف تقدیر از زحمات مدافعان سلامت، سال بین المللی مدافعان سلامت نامگذاری کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار