طبق نظر علمای اهل سنت و علمای شیعه:
مطابق گزارشات دریافتی استهلال و رصد از سراسر کشور، سه شنبه روز آخر ماه شعبان و چهارشنبه اولین روز از ماه مبارک رمضان است.
کد خبر: ۹۵۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶ 13 April 2021

نمایندگان مراجع تقلید دوشنبه شب با حضور در مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی در ارتباط تصویری برخط با ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب، گزارش رصد هلال ماه مبارک رمضان را که توسط رصد گران ستاد از نقاط مختلف کشور تهیه و ارسال شده بود، استماع و بررسی کردند.

در ابتدای این ارتباط تصویری، حجت الاسلام محمدیان معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب، ضمن عرض خیر مقدم به نمایندگان دفاتر مراجع تقلید، گزارش کوتاهی از روند اجرایی استهلال در دفتر مقام معظم رهبری را به حاضرین ارائه نمود.

حجت الاسلام فلاح زاده رئیس هیأت امنای مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی در خصوص آموزش استهلال و رصد هلال ماه به طلاب ایرانی و غیر ایرانی، گفت: با پیگیری‌های این مؤسسه و آموزش طلاب آفریقایی در خصوص رصد هلال ماه، هم اکنون طلاب آفریقایی مستقر در کشورهای مختلف قاره آفریقا در حال رصد می‌باشند که گزارش آن متعاقباً به اطلاع حاضرین خواهد رسید.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام موحد نژاد گزارشی از نحوه رصد و گروه‌های رصدی که به سراسر کشور اعزام شده‌اند ارائه نمود و در ادامه گزارش‌های دریافتی از رصدگران را برای حاضرین قرائت کرد.

عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: تمامی این گزارش‌ها جمع‌آوری و پس از جمع بندی خدمت ایشان ارسال خواهد شد و پس از اطمینان معظم‌له، رؤیت و یا عدم رؤیت هلال ماه در ایران اسلامی را اعلام می‌نمایند.

حجت الاسلام موحد نژاد افزود: بالغ بر ۶۴ گروه ۳ تا ۵ نفره که مجموعاً ۱۳۶ نفر را شامل می‌شود، وظیفه رصد هلال ماه مبارک رمضان را انجام دادند و مطابق گزارشات دریافتی، آسمان در برخی نقاط ابری، برخی غبار آلود و برخی صاف بوده که در هیچ یک از مناطقی که آسمان صاف یا غبار آلود بوده نیز هلال رؤیت نشده است. طبق جمع بندی گزارشات دریافتی استهلال و رصد از سراسر کشور، نتیجه استهلال بر این شد که هلال شب اول ماه مبارک رمضان در شامگاه دوشنبه دیده نشد و سه شنبه روز آخر ماه شعبان و چهارشنبه اولین روز از ماه مبارک رمضان خواهد بود.

لازم به ذکر است در این جلسه نمایندگان دفاتر مراجع عظام تقلید صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، سیستانی، سبحانی، جوادی آملی، مظاهری و نمایندگان طلاب آفریقایی و آمریکای جنوبی مقیم در ایران حضور داشتند.

گفتنی است این جلسه در آخر ماه مبارک رمضان و برای رؤیت هلال ماه شوال نیز برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار