نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان گفت: هماهنگی دستگاه ها قبل از توزیع کمک های مومنانه مانع موازی کاری و باعث توزیع عادلانه کمک‌ها خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۶۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵ 17 April 2021


به گزارش تابناک، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در نشست هماهنگی رزمایش مواسات و همدلی ماه مبارک رمضان خواستار تجمیع کارنامه از فعالیت های صورت گرفته در حوزه کمک های مومنانه توسط نها های مختلف شد و گفت: نیاز است تا سازمان صدا و سیما اطلاع رسانی دقیقی از فعالیت های صورت گرفته در راستای کمک های مومنانه توسط مجموعه های مختلف انجام دهد.

امام جمعه زاهدان افزود: در این بین باید توجه داشت که ارائه گزارش از سوی ما حالت منت گذاری نداشته باشد زیرا ما شرمنده هستیم از این جهت که حجم بالایی از خانواده های نیازمند وجود دارد و طبق سیستم نظام اسلامی نباید به این شکل باشد و تنها باید به دلیل امید آفرینی و اطلاع به نیازمندان ارائه شود.

آیت الله محامی بیان داشت: تجمیع اطلاعات خانوارهای نیازمند و سپس تحلیل و بررسی برای تصمیم گیری و اجرای برنامه های آینده با محوریت کمیته امداد از دیگر نیاز های مهم در حوزه کمک های مومنانه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خواستار هماهنگی دستگاه ها قبل از توزیع کمک های مومنانه شد و تصریح کرد: در این صورت موازی کاری ایجاد نخواهد شد و کمک ها به صورت عادلانه توزیع می شود و برای اینکار باید راهکار هایی پیدا کرد که مثلا یکسان بودن شبکه توزیع می تواند از جمله این راهکار ها باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان ادامه داد: نباید توزیع کمک های مومنانه تنها در زاهدان صورت گیرد و نیاز است تا با ایجاد هماهنگی و توجیه مسئولان شهرستانی با محوریت ائمه جمعه این امور در سایر شهرستان های استان نیز انجام گیرد.

وی اظهار کرد: شناسایی گروه های جهادی و خیرین داخل و خارج استان نیز از دیگر فعالیت های مورد نیاز در این جهت می باشد.

آیت الله محامی خواستار تلاش برای استفاده از محصولات خود استان در سبد های معیشتی شد و گفت: اینکار با موانع و سختی هایی روبروست اما بسیار مهم است و می تواند برای ایجاد اشتغال و افزایش تولیدات استان موثر باشد.

وی گفت: نیاز است تا در جلسات مختلف برای توزیع هماهنگ کمک‌های مومنانه در استان راهکارهایی در نظر گرفته و با حرکت پله به پله برای رسیدن به اوضاع مطلوب تلاش کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار