کد خبر: ۹۵۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸ 17 April 2021

وزیر بنادر و کشتیرانی هند در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند، بر ایفای تعهدات این کشور برای توسعه بندر چابهار تاکید کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران و وزیر کشتیرانی هند طی ملاقاتی در خصوص ظرفیت های همکاری میان دو کشور در حوزه بنادر و دریانوردی و اقدامات انجام گرفته برای تحقق این فرصت ها به ویژه در بندر چابهار، گفت وگو کردند.
  «منسوخ مانداویا» وزیر کشتی رانی، بنادر و آبراه های هند، با اشاره به همجواری و مناسبات بسیار خوب دو کشور در ادوار تاریخی، از توسعه همکاری ها در دوره کنونی به ویژه از طریق بندر چابهار استقبال و بر اراده دولت هند برای انجام تعهدات خود در این رابطه تاکید نمود. وی با اشاره به نقطه نظرات شرکت کنندگان در رویداد  "روز چابهار" که ۱۴ اسفندماه گذشته به صورت مجازی و به میزبانی کشورش برگزار شد، توسعه این بندر را مسیری مناسب برای ترانزیت کالا به افغانستان و آسیای میانه دانست و علاوه بر آن از امکان برقراری خطوط کشتی رانی مسافری میان چابهار و بنادر هند استقبال کرد.

مقام هندی ضمن اشاره به مراجعه برخی شرکت ها برای مشارکت در سرمایه گذاری های بندر چابهار، برای بازدید از این بندر به همراه هیاتی از تجار و کارآفرینان هندی در آینده نزدیک ابراز تمایل کرد.  

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار