برای کسانی که می‌خواهند بیشتر پول خود را برای ماجراجویی و کمتر برای سوخت‌های فسیلی صرف کنند، بدون اینکه پول زیادی برای یک وسیله نقلیه هیبریدی یا الکتریکی صرف کنند، خودرو های بنزینی گزینه خوبی است.
کد خبر: ۹۵۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵ 30 April 2021

به رغم پیشرفت مستمر در فناوری هیبریدی و اتومبیل‌های الکتریکی، موتورهای احتراق داخلی به سبک قدیمی هنوز در حال تولید هستند. در حقیقت، اتومبیل‌های مقرون به صرفه، کم مصرف و بنزینی هنوز بیش از اتومبیل‌های برقی در حال تردد در جاده ها هستند.

 برای کسانی که می‌خواهند بیشتر پول خود را برای ماجراجویی و کمتر برای سوخت‌های فسیلی صرف کنند، بدون اینکه پول زیادی برای یک وسیله نقلیه هیبریدی یا الکتریکی صرف کنند، خودرو های بنزینی گزینه خوبی است. در این گزارش چند مورد از کارآمدترین مدل‌های بنزین سوز  جهان معرفی شده است.

فولکس واگن گلف ۲۰۲۱

پرکاربردترین خودروهای تولیدی در دنیا کدام است؟ + تصاویر

فولکس واگن گلف ۲۰۲۱ خودرویی سرگرم کننده حین رانندگی، مقرون به صرفه و کم مصرف است. کارآمدترین گلف دارای یک گیربکس چهار خطی توربوشارژ ۱۴۷ اسب بخار و یک جعبه دنده شش سرعته دستی است.این خودرو جادار با صندلی‌های عقب تا شونده است.

قیمت پایه: ۲۴، ۱۹۰ دلار

اسب بخار: ۱۴۷ اسب بخار

۲۰۲۱ هوندا آکورد

پرکاربردترین خودروهای تولیدی در دنیا کدام است؟ + تصاویر

هوندا آکورد با چهار سیلندر توربوشارژ ۱۹۲ اسب بخار و CVT ارائه می‌شود. این ارزانترین لیست خودرو موجود نیست، اما در عین حال بسیار جادار است، موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) آن را به عنوان Top Safety Pick + برای سال ۲۰۲۱ معرفی کرد. این خودرو از  قیمت  ۳۷ هزار و ۱۹۵ دلار شروع می‌شود.

قیمت پایه: ۲۵۹۶۵ دلار

اسب بخار: ۱۹۲ اسب بخار

شورولت Spark ۲۰۲۱

پرکاربردترین خودروهای تولیدی در دنیا کدام است؟ + تصاویر

شورولت اسپارک دارای قیمتی کمتر از ۱۵ هزار دلار قیمت اولیه است که ارزان‌ترین اتومبیل جدید فروخته شده در ایالات متحده برای سال ۲۰۲۱ است. این چهار سیلندر ۹۸ اسب بخاری با جعبه دنده CVT ارائه می شود. Spark با استفاده از مخزن سوخت ۹ گالنی خود می تواند تا حداکثر ۴۷۷ کیلومتر بر ساعت را طی کند. 

قیمت پایه: ۱۴، ۳۹۵ دلار

اسب بخار: ۹۸ اسب بخار

فولکس واگن جتا ۲۰۲۱

پرکاربردترین خودروهای تولیدی در دنیا کدام است؟ + تصاویر

اگر صندوق عقب را به یک خودرو هاچ بک ترجیح می‌دهید، فولکس واگن جتا گزینه مناسبی است که قیمت آن از ۴ هزار و ۲۰۰ دلار شروع می‌شود. مانند گلف، جتا با چهار سیلندر توربو ۱۴۷ اسب بخاری و جعبه دنده دستی شش سرعته ارائه می‌شود. این خودرو صرفه جویی خوبی در مصرف سوخت بهتر و مخزن بزرگتر سوخت  دارد، به این معنی که شما با یک مخزن بنزین می توانید ۳۷ کیلومتر بپیمایید. طبق EPA، جتا در بزرگراه نسبت به مزدا ۳ دارای برتری ۵ کیلوگرم در ساعت است و همچنین نسبت به نیسان سنترا که کمی گران‌تر است، مصرف سوخت بالاتری دارد.

قیمت پایه: ۱۹، ۹۹۰ دلار

اسب بخار: ۱۴۷ اسب بخار

کیا فورته ۲۰۲۱

پرکاربردترین خودروهای تولیدی در دنیا کدام است؟ + تصاویر

کیا فورته در بین برندهای کوچک کره‌ای قرار دارد. این پیشرانه دارای چرخ جلو بوده و مجهز به یک موتور چهار خطی ۱۴۷ اسب بخاری است.  گیربکس CVT موجود در این خودرو در مصرف گاز صرفه جویی می‌کند. به خصوص در بزرگراه بسیار خوب است، صفحه نمایش لمسی ۸.۰ اینچی استاندارد است.

قیمت پایه: ۱۸، ۸۸۵ دلار

اسب بخار: ۱۴۷ اسب بخار

نیسان ورسا ۲۰۲۱

پرکاربردترین خودروهای تولیدی در دنیا کدام است؟ + تصاویر

 ورسا سال گذشته دوباره طراحی شد و بسیار پیشرفت کرده است. بهتر از قبل سواری می دهد و یک صفحه لمسی بزرگتر ۷.۰ اینچی هم اکنون استاندارد است. Versa از ویژگی‌های شگفت انگیز برای قیمت خود مانند تشخیص عابر پیاده، پرتوهای اتوماتیک و ترمز اضطراری خودکار، همه استاندارد است. این قدم بزرگی جلوتر از مدلی است که جایگزین آن می‌شود و حتی گرانترین مدل Versa SR نیز با قیمتی قابل احترام ۱۹، ۳۴۰ دلار آغاز می‌شود.

قیمت پایه: ۱۵۹۳۰ دلار

اسب بخار: ۱۲۲ اسب بخار

تویوتا کرولا هاچ بک ۲۰۲۱ 

پرکاربردترین خودروهای تولیدی در دنیا کدام است؟ + تصاویر

تویوتا کرولا هاچ بک صرفه جویی خوبی در مصرف سوخت دارد و بسیار مقرون به صرفه است.این مدل سفارشی بر پایه تریم SE CVT بنا شده و تا چند ماه دیگر عرضه خواهد شد. کرولای سفارشی دارای کیت بدنه متشکل از اسپلیتر جلوی اسپورت، رکاب‌های جانبی، اسپویلر سقف مشکی و تزئینات جدید سپر عقب می‌باشد. نشان‌های ویژه و رینگ‌های ۱۸ اینچی مشکی نیز جزو این ویژگی‌ها هستند.

قیمت پایه: ۲۰، ۲۴۵ دلار 

اسب بخار: ۱۶۹ اسب بخار

هوندا سیویک سدان ۲۰۲۱

پرکاربردترین خودروهای تولیدی در دنیا کدام است؟ + تصاویر

 Civic مجهز به توربوشارژ ۱.۵ لیتری چهار خطی و CVT است. مهمترین تغییر سیویک جدید را باید حذف جعبه‌دنده دستی دانست. این جعبه‌دنده شش سرعته پیش از این در تریم‌های اسپرت و LX قابل انتخاب بود، ولی از سال ۲۰۲۱ تنها جعبه‌دنده CVT برای هوندا سیویک عرضه خواهد شد.

غیر از حذف جعبه‌دنده دستی، هوندا قیمت سیویک را نیز افزایش داده بدین معنا که سیویک سدان LX به عنوان تریم پایه این خودرو اکنون با رقم ۲۱,۰۵۰ دلار به فروش می­‌رسد یعنی ۵۰۰ دلار گران‌تر از مدل مشابه در سال ۲۰۲۰. همین میزان افزایش قیمت شامل تریم‌های EX و تورینگ هم شده ضمن این‌که تریم اسپرت ۶۰۰ دلار گران‌تر از قبل بوده، ولی از سوی دیگر در تریم EX-L شاهد کاهش قیمت ۵۰۰ دلاری هستیم.

قیمت پایه: ۲۰، ۴۸۰ دلار

اسب بخار: ۱۷۴ اسب بخار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار