معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در پویش "ایران همدل - اطعام مهدوی" امسال روی طبخ و توزیع ۲۰ تا ۳۰ میلیون پرس غذای گرم میان نیازمندان در سطح کشور هدف‌گذاری شده است.
کد خبر: ۹۵۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۰ 30 April 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، علیرضا عسگریان به‌مناسبت ماه مبارک رمضان و اجرای رزمایش«ایران همدل، اطعام مهدوی» اظهارداشت: ماه رمضان ماه خاص، رحمت، کمک به محرومان و ایتام بوده که صدقه دادن و اطعام این محرومان آثار و برکاتی دارد که خارج از تصور ما است.

وی افزود: بسیاری از افرادی که ما می‌شناسیم که اخیراً درگیر ویروس کرونا شده‌اند اما با صدقه دادن از این بیماری عبورکرده‌اند مواردی را نیز سراغ داریم که پزشکان قطع امید کرده بودند اما از طریق صدقه به ایتام و همین شبکه سراسری مراکز نیکوکاری اتفاقاتی افتاده که همه را متحیر کرده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: این ماه سرنوشت ما را در طول یک سال رقم می‌زند بنابراین باید مورد توجه ویژه قرار گیرد زیرا حضرت امیرالمؤمنین(ع) که پدر یتیمان هستند همواره بر رسیدگی به این افراد سفارش می‌کردند.

وی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) ۲ برنامه خیلی مفصل در ماه مبارک دارد که یکی از این ۲ مختص همین ماه است یعنی «اطعام مهدوی» که بنیانش ایران همدل بوده یعنی ایران سراپا و شکوهمند حرکت می‌کند و به مردم محروم یاری می‌رساند.

عسگریان اظهارداشت: هم‌اینک آشپزخانه‌ها و مراکز نیکوکاری ما واقعا حال خوبی داشته و مردم با شور و حرارت در گرمای بالای ۶۰ درجه آشپزخانه‌ها با زبان روزه حضور و همکاری می‌کنند.

وی افزود: در سیستان‌ و بلوچستان نیز باوجود اینکه محرومیت آن بالاست اما مردم مؤمن و سخاوتمندی دارد که در مراکز نیکوکاری و آشپزخانه‌ها فعال هستند و در اطعام نیازمندان مشارکت دارند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)  بیان کرد:  پارسال پنج میلیون پرس غذای گرم طبخ و اما امسال به فضل الهی از ۱۱ میلیون پرس شروع و بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون پرس غذا هدف‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه این اقدام ۱۰۰ درصد مردمی بوده خاطرنشان کرد: کمیته امداد تنها نقش تسهیل‌گری دارد و مردم هستند که نقش اصلی را ایفا می‌کنند حتی آن پلاستیک بسته‌بندی را هم امداد خریداری نکرده است.

عسگریان افزود: اجرای این رزمایش در روزهایی که ویروس منحوس کرونا وارد خانه‌ها شده و تعداد زیادی را داغدار کرده با هم‌افزایی رعایت کلیه جوانب و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی یک نقطه روشن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار