معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: فراخوان افراد بالای 80 سال جهت دریافت واکسن کووید -19 بصورت تلفنی و پیامکی انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری مردم به پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت نیست.
کد خبر: ۹۶۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸ 04 May 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از روند عملیات واکسیناسیون افراد بالای 80 سال در مرکز خدمات جامع سلامت امام سجاد(ع) و امام رضا (ع) زاهدان با اعلام این مطلب گفت: فاز اول واکسیناسیون کووید -19 برای کارکنان بهداشت و درمان و بیماران خاص شامل، بیماران سرطانی، دیالیزی، پیوندی و بیمارانی که شیمی درمانی می شوند صورت گرفته است و فازدوم واکسیناسیون کووید از هفته گذشته برای سالمندان بالای 80 سال آغاز شده است.

وی با تاکید بر این موضوع که هیچ نیازی به مراجعه حضوری جهت ثبت نام واکسن نیست، افزود: مراقبان سلامت براساس اطلاعات سامانه سیب با افراد بالای 80 سال تماس خواهند گرفت و افرادی که پرونده الکترونیک سلامت ندارند می توانند در هفته آینده از طریق سامانه اینترنتی که از طریق وزارت بهداشت اعلام خواهد شد ثبت نام نمایند.
وی گفت: واکسن های موجود از واکسن هایی هستند که از سبد کوواکس به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تحویل شده و اثر بخش مطلوبی دارند و در حال حاضر واکسن سینوفارم و آسترازنکا جهت واکسیناسیون عموم وجود دارند که از پوشش ایمنی قابل قبولی برخودار می باشند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان سرعت انجام واکسیناسیون را مهم برشمرد و افزود: واکسیناسیون کووید-19 با هدف کاهش مرگ و میر بیماری در افراد پرخطر و قطع زنجیره انتقال بیماری در جامعه انجام خواهد شد و با توجه به جهش هایی که در ویروس اتفاق می افتد هرچه تعداد بیشتری از افراد جامعه واکسن دریافت نمایند، گردش ویروس کمتر می شود و احتمال جهش های خطرناک کمتر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار