رییس کمیته ملی المپیک ایران معتقد است که رقابت های المپیک باید برگزار بشود.
کد خبر: ۹۶۵۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹ 23 May 2021

تقریبا 60 روز مانده به افتتاح بازیهای المپیک توکیو هر روز خبر از احتمال لغو شنیده می شود. یک روز مردم ژاپن اعتراض می کنند و روز دیگر جامعه پزشکان می خواهند بازیها لغو شود وحالا حرف از مهلت یک ماهه ژاپن برای  در خواست  لغو المپیک است. با این حال سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک معتقد است برای لغو المپیک کار از کار گذشته است.

*واقعا قضیه مهلت یک ماهه به ژاپن برای لغو بازیهای المپیک درست است؟
این خبر اصلا صحت ندارد. آخرین خبر ما برای چها رشنبه است  که دستورالعمل های خیلی سفت و سختی برای برگزاری بازیهای المپیک توکیو آمده است. دستورالعمل هایی که ژاپنی ها  وioc  برای المپیک تعیین کرده اند تا اجرا شود.

*پس یعنی ioc بر برگزاری بازیها تاکید دارد؟
صد درصد. دلیل اصلی آن هم نسلی است که چهار سال برای حضور در المپیک توکیو تلاش کرده و اگر این دوره بازیها برگزار نشود ،آنها به بازیهای المپیک 2024 پاریس هم نمی رسند . اگر المپیک توکیو برگزار نشود چه کسی پاسخگوی نسل سوخته  کشورها است؟ به همین دلیل اصرار بر برگزار بازیها است و ان هم با رعایت پروتکل های بهداشتی محکم.

*به خاطر همین ioc روی واکسن ورزشکاران المپیکی تاکید دارد؟
البته تا مرداد ماه هم همه ورزشکاران واکسن می زنند و از طرفی ioc هم گفته  به کاروانهای همه کشورها به شرط  تقاضا،هرنوع  واکسنی که بخواهند را تا دوبرابر برایشان تامین می کند .  کاروان المپیک ما هم واکسن زده اند و حتی خیلی از کشورهای دیگر و آن هایی هم که نزده اند قرار است واکسن رایگان بگیرند بنابراین ضریب تهدید کرونا  برای ژاپنی ها  نیست و دلیلی هم برای عدم برگزاری المپیک وجود ندارد. ما حتی همه خبرنگاران ،کادر سرپرستی و همراهان تیم ها را هم واکسن زده ایم. وقتی 90 درصد کاروانهای المپیکی واکسن زده باشند  تهدیدی وجود ندارد.

*حتی جامعه پزشکی ژاپن هم به برگزاری بازی ها اعتراض کرده بود.این اعتراض کنار اعتراض مردم ژاپن برای المپیک تهدید کننده نیست؟
ژاپن ساختار دموکراتیک دارد و همین هم روی افکار عمومی تاثیر گذار است.  اما اراده  ژاپن بر برگزاری بازی ها است. ما حتی پرواز های تیم هایمان را هم برای هر 63 سهمیه گرفته ایم. همه فرآینده ها انجام شده و حالا موقعیت خوبی برای تعلیق بازیها نیست. چرا که بقیه کشورها هم به طور حتم مقدمات کار اعزام کاروان هایشان را برای حضور در المپیک انجام داده اند و بنابراین با تعلیق بازیها خسارت سنگینی روی دست کشورها می ماند ،ان وقت چه کسی پاسخگوی این خسارت است؟ اگر قرار به تعلیق بود باید 6 ماه تا یکسال قبل آن را  اعلام می کردند تا کشورها هزینه نمی کردند. همین کشور خودمان همه چیز مشخص شده حتی کادر درمان ، سرپرستی و همه کارها انجام شده و قرار به تعلیق باشد قضیه غیر قابل قبول است.حتی تیم هایمان هم در حال برگزاری مسابقه هستند مثلا تیراندازی  در مجارستان است یا والیبال دوشنبه برای لیگ ملتها به ایتالیا می رود ،یا بعضی رشته ها درگیر انتخابی المپیک هستند. بسکتبال به انتخابی کاپ آسیا می رود. این حجم هزینه را چه کسی قرار است جبران کند؟

*پس خیالمان راحت که المپیک برگزار می شود؟
شک نکنید. به هر حال کادر سرپرستی کاروان چهارشنبه در جلسه با مسئولان ioc و برگزاری بازیها وضعیت  را رصد کردند و حتی برای بازیها همه احتمالات را پیش بینی می کردند  اما حرفی از تعلیق نبود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار