مردانی درباره عادی انگاری مردم ایران بعد از تزریق واکسن کرونا توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۹۶۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 29 May 2021

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود مردانی عضو کمیته علمی کشوری کرونا اظهار کرد: در حال حاضر مردمان کشورمان موضوع ماسک زدن و فاصله اجتماعی را کمی فراموش کرده اند، زیرا تصور می‌کنند با زدن واکسن دیگر نیازی به ماسک و موارد شیوه نامه‌های بهداشتی نیست.

او گفت: در کشور‌های دیگر حتی با این که ۷۰ درصد مردمشان واکسن زده اند، باز هم شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت می‌شود. در حال حاضر واکسیناسیون ما در کشور بین ۱ تا ۱/۵ درصد است، این وضعیت موجود اصلا سازگاری با واکسیناسیون کامل، قطعی ندارد و نمی‌توانیم عادی انگاری کنیم که دیگر به ویروس منحوس کرونا مبتلا نمی‌شویم.

مردانی بیان کرد: در حال حاضر ما در معرض سوژه‌های جهش یافته جدید کرونا هستیم. به طور مثال ویروس هندی و آفریقایی، کالیفرنیایی، بیریتانیایی در کشور ما به خوبی جولان می‌دهند.

او گفت: از کجا معلوم است که واکسن‌های موجود می‌توانند بر ویروس‌های مختلف از جمله آفریقایی غلبه کنند؟ در مطالعات ثابت شده است واکسن آسترازانکا روی گونه آفریقایی تاثیر خوبی ندارد. هنوز آحاد جامعه به وضعیتی نرسیده اند که درصد قابل توجه‌ای از آن‌ها آنتی بادی محافظت کننده‌ای در برابر کرونا را داشته باشند.

مردانی بیان کرد: الان موقعیتی نیست که بتوانیم زدن ماسک را فراموش کنیم و توجه‌ای به فاصله اجتماعی نداشته باشیم. حتی کشور‌هایی که بالای ۶۰ درصد مردم خود را واکسینه کردند نباید عادی انگاری را رایج کنند.

او گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته که روی واکسن فایزر در آمریکا به برخی افراد زده شد، به این نتیجه رسیدند برای این که حداقل و حداکثر کارایی واکسن تامین شود باید مسیر‌های زیادی را طی کنند. واکسیناسیون ابتدا بعد از چند ماه دوز‌های آن تزریق شد و یک سال بررسی‌های آن طول کشید، زیرا این موضوع برای ایجاد اطمینان نسبت به واکسینه شدن افراد صورت گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار