رئیس بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت گفت تا زمانی که ۷۰ درصد از جمعیت جهان واکسن ویروس کرونا را دریافت نکنند نمی‌توان پایان این همه‌گیری را اعلام کرد.
کد خبر: ۹۶۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱ 29 May 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «هانس کلوگه» رئیس بخش اروپایی سازمان جهانی بهداشت هشدار داد تا زمانی که ۷۰ درصد از جمعیت جهان واکسن نزنند نمی‌توان بر ویروس کرونا غلبه کرد.

وی که با خبرگزاری فرانسه صحبت می‌کرد، گفت: «زمانی کرونا پایان خواهد یافت که درصد واکسیانسیون دست کم به ۷۰ درصد برسد».

این مقام سازمان جهانی بهداشت سرعت واکسیناسیون را در اروپا «بسیار آرام» توصیف کرده و گفت که این موضوع نگرانی‌ها درباره جهش‌های جدید ویروس را افزایش خواهد داد.

وی درباره جهش‌های جدید ویروس کرونا گفت: «همانطور که می‌دانیم شدت تهاجم ویروس کرونای هندی بیش از کرونای انگلیسی بوده و پیش از آن نیز می‌دانستیم که سرعت انتشار کرونای انگلیسی بیش از جهش نخستین این ویروس بوده است».

هانس کلوگه تاکید کرد که واکسن‌های موجود هنوز در برابر جهش‌های ویروس کرونا فعال هستند.

این مقام سازمان جهانی بهداشت با تاکید بر ضرورت واکسیانسیون سریعتر گفت که این روند بیش از آنچه که انتظار می‌رفت طول کشیده است.

وی گفت: «در هر همه‌گیری، سرعت عامل مهمی است و زمان برایمان مهم است و می‌بایست تعداد واکسیانسیون را افزایش دهیم».

بر اساس گزارش‌ها، در حال حاضر ۳۶.۶ درصد از ساکنان اتحادیه اروپا دست کم یک دُز از واکسن کرونا را دریافت کرده و ۱۶.۹ درصد نیز هر دو دُز را دریافت کرده‌اند.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۱۶۸ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۱۴۶ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان سه میلیون و ۴۹۴ هزار و یک نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و یک میلیارد و ۷۳۷ میلیون و ۲۹۳ هزار ۴۱۴ دُز واکسن کرونا در سراسر جهان تزریق شده است.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با ۲۷ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۵ مورد ابتلا و ۳۱۵ هزار و ۲۶۳ مورد فوتی و برزیل با ۱۶ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۴۴۰ مورد ابتلا و ۴۵۴ هزار و ۶۲۳ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشور‌های جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار