از مجموع ۳۰۰۰۰ دُز واکسن دریافتی، تا امروز حدود ۶۵ درصد به گروه‌های هدفی که بر اساس سند ملی واکسیناسیون تقسیم‌ بندی شده اند تزریق شده است.
کد خبر: ۹۶۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵ 29 May 2021

به گزارش تابناک سیستان وبلوچستان، دکتر سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون ولایت زاهدان گفت: علی رغم تلاش های بی وقفه و خالصانه همکاران ما در مرکز بهداشت زاهدان، دامن زدن به شایعات و انتشار اخبار خلاف واقع باعث شده تا سرعت انجام واکسیناسیون کمی کند شود.

وی با دعوت از گروه های سنی ۷۰ سال به بالا ساکن شهر یا روستا جهت تزریق واکسن افزود: مراکز تجمیعی چهار گانه در زاهدان و مرکز تجمیعی سراوان در کنار ۱۸ مرکز تعیین شده در حوزه دانشگاه‌ علوم‌پزشکی زاهدان آماده خدمت رسانی به هموطنان متقاضی تزریق واکسن هستند.

دکتر هاشمی شهری با اشاره به اینکه بررسی عوارض پس از تزریق واکسن در برنامه پنج ساله در دست اقدام است، گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد عارضه حاد پس از تزریق واکسن مشاهده و گزارش نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همچنین به بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا در استان اشاره و تصریح کرد: در چند روز اخیر حدود پنجاه درصد از مبتلایان استان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بوده اند که نیازمند توجه بیشتر همشهریان در رعایت تهویه مناسب فضاهای سربسته و رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

وی ادامه داد: موارد مثبت ۲۴ ساعت منتهی به پنجشنبه ششم خرداد ماه، ۲۶۶ مورد، که از این تعداد متاسفانه دو نفر از هموطنانمان بر اثر ابتلا به این بیماری فوت نمودند که این‌ افزایش آمار نسبت به روز گذشته زنگ هشداری برای ما و مردم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار