کد خبر: ۹۶۸۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۶ 03 June 2021

درحالی روز گذشته آمار تعداد متوفیان ناشی از ویروس منحوس سیر نزولی به خود گرفت و شاهدمثالی برای کاهشی شدن مشکلات پیک چهارم بود، اما بررسی دقیق روند پیک‌چهارم در این پیک نشان می‌دهد تعداد موارد بستری نسبت به اول هفته رشد ۵۰ درصدی دارد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، انتشار آمارهای رسمی از شرایط همه‌گیری پیک چهارم روز گذشته اگرچه در نگاه اول حکایت از نزولی شدن روند همه‌‌گیری دارد اما مقایسه دقیقه این آمار با ابتدای هفته نشان می‌دهد که ویروس منحوس همچنان زیرپوستی مشغول گسترش محدوده فعالیت خود در برخی نقاط بوده و مجموعاً روندی صعودی بسیار ملایمی دارد.

براساس آمارهای منتشر شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا روز گذشته 171 نفر از هموطنانمان براثر ویروس کووید 19 جان خود را از دست داده و 4046 نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، اما این آمار شاید واقعیت صعودی بودن روند بیماری را کمتر به نمایش می‌گذارد چون براساس همین آمار همچنان تعداد مبتلایان جدید در دوره یاد شده بالای 10 هزار نفر یعنی 10687 نفر قرار دارد و از این تعداد 1600 در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه معتقدند با درنظر گرفتن عملکرد ویروس کرونا در گذشته نزدیک به 30 درصد از افراد بستری در مراکز درمانی نهایتا برای ادامه درمان به بخش‌مراقبت‌های ویژه منتقل خواهند شد که با یک حساب سرانگشتی در می‌یابیم روزهای آینده احتمالا شاخص مربوط به تعداد موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز سیر صعودی به خود گرفته و در ادامه نیز تعداد متوفیان هم در همین راستا حرکت کند.

نکته نگران کننده اینجاست که اخبار رسمی حکایت از ادامه انتشار ویروس جهش یافته هندی و آفریقایی در برخی از استان‌های جنوبی دارد و سیرصعودی ابتلا در این زمینه می‌تواند مشکل‌ساز شود.

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه روز گذشته اعلام کرد: با وجود مشاهده روند کاهشی در تعداد موارد بستری بیماران کووید 19 در کشور، وضعیت بیماری همچنان ناپایدار، حساس و شکننده بوده و در برخی شهرستان‌های با وضعیت قرمز، سویه‌های کرونای هندی و آفریقای جنوبی در حال انتشار است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

لاری همچنین درباره شاخص‌های مقایسه‌ای در هفته اول خرداد 1400 افزود: آمارها نشان می‌دهد در هفته اول خرداد شاهد کاهش 18 درصدی موارد بستری، 22 درصدی موارد فوتی و البته 13.4 درصدی موارد مراجعه سرپایی بوده‌ایم؛ اما واقعیت امر اینجاست که هنوز شرایط همه‌گیری کرونا در سراسر کشور شکننده است و هموطنان باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدیت داشته باشند.

در همین حال براساس آمارها بیشترین موارد بستری در دوره یاد شده در استان‌های چهارمحال و بختیاری، ایلام و خوزستان ثبت شده و استان‌های البرز، چهارمحال و بختیاری و خراسان شمالی نیز بیشترین آمار فوت ناشی از کرونا را به خود اختصاص داده‌اند، این درحالی است که سیستان و بلوچستان بدترین استان در رعایت توصیه‌های بهداشتی شناخته شده است.

6 تبعه‌ ایرانی ویروس هندی سوغات آوردند

سخنان سیمالاری در حالی مطرح شده است که ورود 6 تبعه ایرانی با ویروس هندی از سرزمین عجایب رسماً تایید شده و به گفته مسئولان مربوطه این افراد همراه با سایر همراهانشان در پرواز مربوطه در قرنطینه کامل بسر می‌برند.

حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران در این زمینه اعلام کرد: در اولین پرواز بازگشت دیپلمات‌های ایرانی از هندوستان 104 تبعه ایران به کشور بازگشتند که در بدو ورود مورد ارزیابی و غربالگری قرار گرفته و نتیجه تست 6 نفر از آنها مثبت شد.

گودرزی در ادامه تاکید کرد: براساس پروتکل‌های موجود تمامی افراد پرواز برای 14 روز در قرنطینه خواهند بود و 6 نفر یاد شده هم مراحل درمان خود را آغاز کرده‌اند، تا بعد از دریافت نتیجه تست منفی از قرنطینه خارج شوند.

البته ظاهرا موضوع به همین مورد ختم نشده است، چون به گزارش وبدا استاندار تهران رسماً اعلام کرده برخی از مسافران پرواز یاد شده همکاری لازم را با مسئولان بهداشتی نداشتند و امیدواریم که این بی‌توجهی به قانون برای سایرین دردسرساز نشده باشد.

رکورد 874 نفر کرونا مثبت تنها در یک روز

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، در حال حاضر 6 شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی هستند و روزانه بر میزان افراد مبتلا و بستری در بیمارستان‌های استان افزوده می‌شود، تعطیلات پیش‌رو علیرغم اینکه برخی محدودیت‌ها و منع رفت و آمد اعمال شده اما می‌تواند بر اوضاع اسف بار فعلی اثر گذاشته و وضعیت را بسیار بدتر کند. 

در همین زمینه دکتر فاطمه نوروزیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: متاسفانه باید بگویم کرونا در هرمزگان وضعیت بسیار بدی پیدا کرده و شرایط فعلی نامطلوب است و  تنها در دو روز گذشته در این استان بیش از 1600 بیمار جدید کرونایی شناسایی شده که تعداد زیادی بستری شده‌اند، در 24 ساعت گذشته 874 مورد بیمار کرونایی کشف شد که از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون بی سابقه بود و رکورد زد. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال حاضر تنها در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس 10 بخش ویژه کووید ایجاد شده که در روزهای آینده باید بر این تعداد با توجه به حجم مراجعات افزوده شود. 

وی تصریح کرد: شرایط کنونی فوق بحرانی است و ویروس کرونا به شدت در سطح استان به وسیله مسافرت‌ها، رفت و آمد خانوادگی، مجالس عروسی و عزا و.. در حال گردش است و نیاز است در تعطیلات پیش‌رو از هرگونه تجمع به واسطه مردم جلوگیری شود. 

نوروزیان گفت: در حال حاضر 520 نفر با تشخیص کووید 19 در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد 67 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه پزشکی بستری شده‌اند و وضعیت 10 بیمار هم وخیم است. 

وی افزود: 7695 بیمار نیز در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و روزانه بر آمار این دسته از بیماران نیز در سطح استان افزوده می‌شود. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: متاسفانه در شبانه روز گذشته کرونا جان 7 نفر دیگر شامل چهار زن و 3 مرد در محدوده سنی 39 تا 92 سال را در شهرستان‌های بندرعباس ، بندرلنگه و رودان گرفت و شمار قطعی جان باختگان کرونایی به عدد 1282نفر رسید

استان ایلام

رشد موارد ابتلا ادامه دارد

محمد کریمیان در گفت‌وگوبا خبرنگار تسنیم در ایلام؛ اظهار داشت: کرونا در ایلام همچنان تک‌تازی می‌کند و در 24 ساعت گذشته نیز 29 شهروند ایلامی به این ویروس مبتلا شده‌اند که با احتساب این 29 نفر مبتلا و بستری شده آمار بستری‌های موجود در استان به 90 نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام به پراکندگی جغرافیایی بستری‌ها در شهرستان‌های استان  اشاره کرد و گفت: شهرستان ایلام با 8 بستری و مهران با 6 بستری بالاترین میزان بستری جدید را در استان دارا هستند.

وی افزود: همچنین از بستری‌های جدید 5 نفر مربوط به ایوان، 3 نفر دهلران، 2 نفر چرداول، 2 نفر آبدانان، 2 نفر ملکشاهی و یک نفر نیز مربوط به دره شهر است.

 کریمیان یادآور شد: 33 ابتلای جدید در 24 ساعت گذشته شناسایی شده و مجموع مبتلایان استان به 38 هزار و 806 نفر افزایش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در 24 ساعت گذشته هیچ مورد فوتی از کرونا  در استان ثبت نشد و مجموع فوتی‌های استان تا این لحظه 789 نفر است.

کریمیان اضافه کرد: شهرستان های ایلام با 15 هزار و 847 ابتلا، آبدانان با چهار هزار و 148 نفر و چوار با 416 ابتلا در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی ادامه داد: شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره، ملکشاهی، مهران، سیروان، چرداول، ایوان و هلیلان در وضعیت زرد قرار دارند.

استان سمنان

27200 مورد مثبت بیماری کرونا ثبت شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهارداشت : در 48 ساعت گذشته (از دهم تا یازدهم خردادماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 18 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-19 در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

نوید دانایی بیان کرد: بدین ترتیب، مجموع بیماران بستری‌شده در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به 6 هزار و 432 نفر رسید و 20 هزار و 768 بیمار نیز به‌صورت سرپایی شناسایی شدند.

وی افزود: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید-19از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به پنج هزار و 494 نفر رسیده است.

دانایی بیان کرد: در حال حاضر در استان سمنان از هشت شهرستان 6 شهرستان سمنان، گرمسار، آرادان، شاهرود، دامغان و مهدیشهر در وضعیت نارنجی رنگ و شهرستان های سرخه و میامی به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت زرد رنگ قرار دارند.

استان کرمان

کرونا 9 نفر دیگر را به کام مرگ کشاند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، بر طبق آخرین آمار رنگ بندی کرونایی در حال حاضر سه شهرستان جیرفت، سیرجان و شهربابک در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و استان کرمان بعد از استان هرمزگان بیشترین تعداد شهرستان‌های قرمز کشور را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر از 23 شهرستان استان کرمان، سه شهرستان جیرفت، سیرجان و شهربابک در وضعیت قرمز کرونایی، 9 شهرستان بافت، بردسیر، رفسنجان، رودبار جنوب، زرند، قلعه‌گنج، کرمان، کهنوج و منوجان در وضعیت نارنجی و 11 شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان کرمان 21 هزار و 100 مورد است اظهار داشت: در حال حاضر 388 مورد بیمار قطعی کرونایی در استان کرمان بستری هستند.

وی ادامه داد: موارد مثبت بستری در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان 225 نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان 17 نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت 88 نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم 9 نفر و حوزه دانشگاه علوم پزشکی سیرجان 49 نفر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: با شناسایی 77 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان به 21 هزار و 100 مورد رسیده و با فوت 9 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان مجموع جانباختگان کرونا در استان به 2 هزار و 920 نفر رسیده است.

استان چهارمحال و بختیاری

6 شهرستان وضعیت نارنجی و 4 مورد زرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از    شهرکرد،  طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، طی روز گذشته تا ظهر امروز 588 بیمار با علایم بالینی مشکوک به ویروس کووید19 به مراکز درمانی استان چهارمحال و بختیاری مراجعه داشتند که از این تعداد 122 نفر بستری شدند.

با بستری شدن 122 نفر طی روز گذشته، مجموع بستری‌های در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان به 232 مورد رسیده است که از این تعداد 182 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ آزمایش جهت ابتلا یا عدم ابتلا به این بیماری هستند.

همچنین طبق آمار کرونا در استان تا ظهر امروز، تعداد موارد بستری مثبت جدید 37 و تعداد موارد مثبت سرپایی طی روز گذشته تا ظهر امروز، 122 نفر اعلام شده است.

گفتنی است طی 24 ساعت گذشته، 2 مورد فوتی ناشی از ابتلای به ویروس کرونا در استان به ثبت رسیده است که مجموع جان‌باختگان ناشی از این ویروس را به یک هزار و 98 نفر مورد رسانده است.

به گزارش تسنیم، از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا در استان تاکنون، 131 هزار و 574 مورد تست و نمونه کرونا گرفته شده است که مجموع مبتلایان به این ویروس در استان به 45 هزار و 368 مورد رسیده  و  بر اساس آخرین رنگ‌بندی وضعیت شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری، همچنان 4 شهرستان کوهرنگ، بن، سامان و خانمیرزا در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و 6 شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی کرونایی هستند.

استان آذربایجان غربی

فوتی‌های کرونایی  دو رقمی شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با تشریح آخرین آمار کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: در شبانه‌روز گذشته تعداد مبتلایان بار دیگر به زیر 500 نفر کاهش پیدا کرده به‌طوری که 423 مورد مثبت ابتلاء به‌ ویروس کرونا شناسایی شده است تا تعداد کل مبتلایان به 171 هزار و 336 نفر برسد.

جواد آقازاده با ارائه آمار بستری‌های کرونایی در آذربایجان‌غربی هم اظهار داشت: براساس آخرین آمار از بیمارستان‌های شهرهای آذربایجان‌غربی، هم اکنون 944 نفر تحت عنوان بستری سندرم حاد تنفسی، 436 نفر تحت عنوان بستری مشکوک و 201 نفر تحت عنوان بستری آی‌سی‌یو در بیمارستان‌های استان تحت مداوا و معالجه قرار دارند.

وی با اذعان به بالا بودن تعداد بستری‌های روزانه در مرکز استان افزود: ارومیه، با اختلاف قابل توجهی در بین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی، بیشترین آمار بستری روزانه بیماران کرونایی را دارد به‌گونه‌ای که در شبانه‌روز گذشته 87 نفر در بیمارستان‌های آن بستری شده‌اند و پس از آن، شهرستان خوی با 23 و شهرستان میاندوآب با 14 بستری روزانه، در جایگاه‌های بعدی قرار دارند و تعداد بستری‌های روزانه در دیگر شهرستان‌ها به مراتب کمتر از این تعداد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی با اذعان به افزایش تعداد جان‌باختگان کرونایی در استان تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته تعداد فوتی‌های کرونایی بار دیگر دو رقمی شده است و بر همین اساس، 13 نفر در اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند که بیشترین سهم مربوط به ارومیه با شش مورد فوتی بوده است و در کنار آن، دو نفر اهل شهرستان خوی و از هر کدام از شهرهای ماکو، شوط، میاندوآب، پیرانشهر و مهاباد هم یک نفر فوتی گزارش شده است تا تعداد کل فوتی‌ها به چهار هزار و 607 نفر افزایش یابد.

استان خراسان جنوبی

هنوز به وضعیت عادی نرسیده‌ایم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند  با بیان اینکه در هفته اول اردیبهشت ماه از پیک چهارم عبور کردیم گفت:  187 مورد بستری در بیمارستان و متاسفانه 21 مورد مرگ داشتیم  و طی هفته چهارم اردیبهشت ماه تعداد بستری‌ها به 58 مورد و آمار فوتی‌ها به 3 مورد در استان رسید

وی ادامه داد: اما با وجود اینکه سیر نزولی خوبی در آمار بستری‌ها داشتیم، ولی هنوز به وضعیت عادی نرسیدیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در هفته اول فروردین ماه متوسط تعداد موارد مثبت در کل استان 15 مورد بوده اما الان حدود 42 مورد است ولی هنوز به وضعیت پایه نرسیدیم و میزان بستری در هفته اول فروردین حدود 3/3 نفر به ازای هر صد هزار نفر بوده اما اکنون حدود 6/99 است یعنی میزان بستری هم دو برابر هفته اول فروردین ماه است.

وی خاطرنشان کرد: از هم استانی‌های عزیز تقاضا می کنیم همچنان پروتکل‌های بهداشتی از قبیل شستشوی مکرر دست، استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات و اجتناب از سفرهای غیر ضرور را رعایت کنند تا شاهد فروکش کردن این بیماری در استان باشیم و به یک وضعیت پایدار برسیم.

مهدی زاده گفت: همچنین در شبانه روز گذشته با ثبت یک مورد فوت جدید ناشی از کرونا در استان تعداد فوتی‌های این بیماری در خراسان جنوبی به 896 نفر افزایش یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در حال حاضر 177 بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که 73 نفر کرونا مثبتند و از این تعداد 14 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال 3 نفر نامساعد است.

وی افزود: تاکنون 20 هزار و 119 بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

استان فارس

نوید روزهای خوب به گوش می‌رسد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شیراز ، براساس آخرین اعلام وضعیت رنگ‌بندی استان‌ها در نرم‌افزار ماسک 16 شهرستان استان فارس در وضعیت زرد و 20 شهرستان در وضعیت نارنجی هستند که این نسبت به ابتدای موج چهارم کرونا که اغلب شهرهای استان در وضعیت پرخطر بودند، نوید روزهای خوب است.

بر این اساس شهرستان‌های زرین‌دشت، نی‌ریز، خرامه، سروستان، گراش، خنج، مهر، فراشبند، فیروزآباد، بختگان، بوانات، پاسارگاد، خرمبید، سپیدان، بیضا و رستم در وضعیت زرد یا کم خطر قرار دارند و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی هستند.

4 موج یا به اصطلاح متولیان بهداشت و درمان 4 پیک گذشت و امروز روزهای بهتری را نسبت به قبل می‌گذرانیم اما هنوز هم باید مراقب بود و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد چراکه ساده‌انگاری پاشنه آشیل شیوع دوباره بیماری است.

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون 909 هزار و 549 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده 262 هزار و 608 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است. 

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون 104 هزار و 993 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 15 هزار و 761 بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون 278 هزار و 369 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

بر این اساس هم اکنون هزار و 121 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 163 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همچنین در حالی که 254 هزار و 528 نفر از بیماران کرونایی در استان فارس بهبود پیدا کردند روز گذشته 8 نفر دیگر در استان جان خود را از دست دادند که براین اساس مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به چهار هزار و 598 نفر رسیده است. 

بر این اساس واکسیناسیون در شیراز برای سالمندان بالای 70 سال نیز اعلام شده گروه‌های هدف پس از دریافت پیامک نوبت دهی از سامانه salamat.gov.ir می‌توانند در زمان اعلام شده برای تزریق واکسن به مرکز اعلام شده در پیامک مراجعه کنند. 

استان زنجان

رشد بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی

 پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: طبق آخرین آمار منتشر شده از وزارت بهداشت، تعداد 26 هزار و 157 بستری تجمعی و همچنین 89 هزار و 810 مورد مثبت بر اساس یافته‌های ازمایشگاهی تاکنون در استان زنجان ثبت شده است.

وی در ادامه افزود: درحال حاضر 239 بیمار بستری در بیمارستان‌های استان زنجان وجود دارد که 9 نفر از این بیماران شب گذشته بر این تعداد افزوده شد اما خوشبختانه تعداد بیماران بستری در روز‌های اخیر تک رقمی شده است. 

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به بیماران سرپایی تصریح کرد: از زمان شروع بیماری تاکنون تعداد 80 هزار و 418 نفر بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی به صورت سرپایی مبتلا به بیماری شده‌اند که 144 نفر در شب گذشته به این تعداد اضافه شدند. 

وی با ابراز تاسف نسبت به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی از شهروندان گفت: متاسفانه تاکنون یک هزار و 457 نفر از همشهریان عزیز ما در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که دو نفر از این تعداد روز گذشته به آمار اضافه شدند. امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم‌ از مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا جلوگیری کنیم. 

درحال تکمیل... .

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار