به گزارش الف «عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب و سردبیر روزنامه رای الیوم در مقاله‌ای به بررسی وضعیت بحرانی رژیم صهیونیستی در داخل و خارج پرداخت و نوشت، اسرائیل این روزها در وضعیت ترس و  بی‌ثباتی بیسابقه‌ای به سر می‌برد و اکنون نیز در میان یک جنگ روانی وحشتناک قرار دارد که توسط جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در راستای تکمیل پیروزیهای موشکی آن در برابر دشمن صهیونیستی  به وجود آمده است.

 در این مقاله آمده است، زمانی که پلیس اسرائیل راهپیمایی تحریک آمیز موسوم به راهپیمایی سالانه پرچم را لغو کرده و به شهرک‌نشینان صهیونیست هشدار می‌دهد که اجازه برگزاری این راهپیمایی را در روز پنجشنبه در مرکز قدس اشغالی ندارند این بدان معناست که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی شخصاً تسلیم تهدیدهای «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در نوار غزه و همراهان او در اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین شده است؛ جایی که آنها تاکید کردند در صورت هرگونه تجاوز جدید در در قدس اشغالی و مسجد الاقصی علیه فلسطینیان موشک‌های مقاومت شهرهای اسرائیلی را هدف خواهند گرفت.

عطوان نوشت: در این شرایط شادی صهیونیست‌ها از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به این شهر که به عنوان هدیه‌ای از جانب «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به رژیم صهیونیستی داده شد ، در عرض کمتر از ۶ ماه پس از خروج وی از کاخ سفید نابود شد و از بین رفت و فلسطینی‌ها همچنان صاحبان اصلی قدس و مقدسات آن هستند.  همچنین طی روزهای گذشته صهیونیستها با یک برنامه منحصر به فرد که توسط شبکه الجزیره پخش شد  و شبکه‌ای از تونل‌های زیرزمینی حماس را نشان می‌داد غافلگیر شدند.  همچنین  یک کلیپ صوتی از یک اسیر اسرائیلی منتشر شد که در آن از مقامات صهیونیست می‌خواست تا برای آزادی او اقدام کنند و می‌گفت آیا رهبران اسرائیل میان سربازان اسیر فرق می گذارند؟ من هر روز میمیرم و دوباره زنده میشوم.

بر اساس این گزارش، این بخشی از جنگ روانی است  که تاکید می کند رژیم اشغالگر صهیونیستی با وجود تجربه و مهارت بالایی که تحت حمایت امپراطوری‌های رسانه‌ای جهان در چنین جنگ‌هایی دارد اما توسط مردان مقاومت فلسطین در آن شکست خورد.  در حال حاضر هیچ کس نمیتواند حوادث و اتفاقات عجیب و غریبی که طی ۷ روز آینده قبل از تصویب تشکیل کابینه ائتلافی رژیم‌صهیونیستی و سرنگونی بنیامین نتانیاهو رخ می دهد را پیش بینی کند. در این میان گمانه زنی‌هایی مطرح شده مبنی بر اینکه نتانیاهو برای ماندن در قدرت دست به عملیات‌های خرابکارانه داخلی و یا خارجی خواهد زد  تا دست کم روزهای باقی مانده عمر خود را به دلیل پرونده‌های متعدد فساد پشت میله‌های زندان نگذراند.  درباره اقدامات خارجی نتانیاهو احتمالاتی مطرح می‌شود مبنی بر این که ممکن است تحرکاتی علیه ایران و حزب‌الله انجام دهد و در عرصه داخلی به تحریک طرفداران خود از احزاب راست افراطی جهت حمله به کنست روی آورد؛ همانند کاری که متحد وی یعنی دونالد ترامپ هنگام شکست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام داد.

عبدالباری عطوان افزود، همچنین ممکن است  نتانیاهو دست به ترورهای سیاسی و حذف رقبای خود یعنی نفتالی بنت و یائیر لاپید و برخی از نمایندگان آنها در کنست بزند. به همین دلیل است که این روزها مقامات سیاسی مخالف نتانیاهو در اسرائیل به شدت تحت محافظت قرار دارند.  در واقع همانطور که راست افراطی های رژیم صهیونیستی  برای جلوگیری از اجرای توافق اسلو در سال ۱۹۹۵ «اسحاق رابین» نخست وزیر وقت اسرائیل را در مرکز تل‌آویو ترور کردند،  تکرار همان صحنه با ترور و بنت و لاپید جهت جلوگیری از تشکیل کابینه ائتلافی و سقوط نتانیاهو اصلا بعید نیست.  در شرایطی که اسرائیل از هر زمان دیگری ضعیف‌تر به نظر می‌رسد و چند دستگی و اختلاف میان صهیونیست‌ها موج می‌زند  فلسطینی ها متحدتر از هر زمانی هستند و انگشت آنها روی ماشه است. موشک‌های مقاومت نیز هر لحظه آماده پرتاب به سمت شهرهای اسرائیلی هستند.  علاوه بر آن بازوهای نظامی محور مقاومت در جنوب لبنان و یمن نیز هر لحظه برای دفاع از قدس اشغالی و مقدسات مسیحی و اسلامی آن آمادگی کامل دارند.

عطوان در در ادامه مقاله خود نوشت، من یک بار در تونس در تابستان سال ۱۹۹۴ و چند روز قبل از بازگشت یاسر عرفات، رئیس وقت تشکیلات خودگردان فلسطین به نوار غزه با او دیدار کردم و به من گفت من میدانم که شما با توافقنامه اسلو مخالفید و فکر می کنید که  این توافقنامه دام اسرائیلی‌ها برای مقاومت و خلع سلاح آن است اما من به شما می گویم  که مقاومت را از داخل سرزمین ما زنده کنید و روابط خود را با کشورهای عربی و دوستی فریبکارانه آنها قطع کنید  و کاملاً به خود اعتماد داشته باشید. پس خواهید دید که فلسطین آزاد خواهد شد البته نه در زمان من بلکه در زمان شما و یهودیان را خواهید دید که فرار می‌کنند و به جایی می‌روند که از آنجا آمده‌اند. اما این سخن را تا زمانی که من زنده هستم از زبانم نقل نکن  و بعد از مرگم درباره نقل این سخن آزاد هستی.

 این تحلیلگر برجسته جهان عرب در پایان تصریح کرد، من اعتراف می‌کنم که در آن زمان با صحبت‌های یاسر عرفات قانع نشدم و همچنین پیش‌بینی‌های او را باور نداشتم و زمانیکه «محمود عباس» به عنوان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین  جای یاسر عرفات را گرفت  و در هماهنگی با رژیم اشغالگر صهیونیستی کارکرده و متعهد شد که حتی یک گلوله از کرانه باختری به سمت صهیونیست‌ها شلیک نشود من مطمئن شدم که صحبت های یاسر عرفات نمی تواند به واقعیت بدل شود؛ اما اکنون بعد از تماشای پیروزی موشکهای مقاومت در غزه که بیش از ۶ میلیون را به پناهگاه‌ها فراری داد و صهیونیست‌ها در تکاپو برای افزایش تعداد موشکهای سامانه گنبد آهنین بودند کاملا مطمئن شدم که اسرائیل در حال تجزیه و نابودی است و من به زودی  به زادگاه خودم در «اسدود» برمی‌گردم.