رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: متاسفانه با گذشت بیش از 16 ماه از شروع کرونا هنوز شاهد آن هستیم عده ای با عادی انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی جان خود و دیگران را به خطر می اندازند.
کد خبر: ۹۷۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱ 24 June 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی ما نقشی تعیین کننده ای در برابر مصون ماندن جامعه از کرونا دارد گفت: متاسفانه با گذشت بیش از 16 ماه از شروع کرونا هنوز شاهد آن هستیم عده ای با عادی انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند، لازم است همه ما به عنوان یک شهروند وظایف اجتماعی خود را قبال کرونا به خوبی انجام دهیم.

دکتر سید محمد هاشمی شهری ادامه داد: یکی از راه های مقابله با کرونا استفاده از ظرفیت های بخش های دولتی و غیردولتی است که بایستی در این بحران پیش رو بتوانند در کنار مجموعه بهداشت  و درمان  نقش آفرینی کنند

وی ادامه داد: محدودیت تردد و تعطیلی صنوف بایستی به مدت 2 هفته در شهرهای قرمز استان اعمال گردد، ادارات، صنوف و کلیه اماکنی که دستورالعمل های بهداشتی در آن رعایت نمی شود بدون ملاحضه کاری برخورد و پلمپ خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه کرونا در استان سیستان و بلوچستان غیر قابل کنترل و انفجاری شده است گفت: باتوجه به روند افزایشی موارد شناسایی شده و روند افزایشی موارد بستری شده در بیمارستان ها، قطعا در طی روزهای آینده شاهد افزایش میزان مرگ و میر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در طی 16 ماه گذشته، تعداد موارد شناسایی شده مبتلا به کرونا در سطح استان سیستان و بلوچستان از هزار نفر عبور کرد گفت: در 24 ساعت گذشته با شناسائی بی سابقه 1032 نفر دیگر از هم استانی های عزیزمان، تعداد کل موارد مثبت کووید -19 بر اساس نتایج آزمایشگاهی به 48  هزار 740 نفر رسیده است

وی ادامه داد: در 24 ساعت منتهی به روز چهارشنبه  2 تیرماه 1400 متاسفانه 8 بیمار دیگر علیرغم ارائه خدمات درمانی در بیمارستان های استان جان خود را از دست دادند و بدین ترتیب تعداد کل موارد فوت ناشی از کرونا در استان سیستان و بلوچستان به 1 هزار و 494 نفر رسید.

به گفته دکتر هاشمی شهری در حال حاضر 438 بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان های استان بستری می‌باشند  که از این تعداد 258 نفر مبتلا به بیماری کووید-19 می‌باشند.

وی از هم استانی‌های عزیز تقاضا نمود برای کارهای غیرضروری در سطح شهر خودداری نمایند و موارد بهداشتی را تا نابودی کامل این ویروس رعایت نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار