کد خبر: ۹۷۹۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹ 17 July 2021

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه چابهار با اشاره به اینکه بارش ۲ ساعته باران در در یکسال اخیر بی‌سابقه بود، گفت: بارش باران و وزش باد شدید موجب خسارت جدی به زیرساخت‌های شهری، واحدهای مسکونی، ساختمان‌های اداری و شناورهای صیادی، بازار ماهی فروشان، قطع درختان و تابلوهای شهری شد.

رحمدل بامری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش باران موجب آبگرفتگی معابر، جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، انسداد برخی جاده‌ها، صاعقه، خسارت بر اثر باد شدید موقتی، خیزش گردوخاک می شود که پیش از این نیز جلسه ستاد مدیریت بحران تشکیل و هشدارهای لازم داده شده است.

وی تصریح کرد: هشدارهای هواشناسی سطح قرمز شماره یک درخصوص تقویت بارش‌های موسمی، رعدوبرق، تگرگ، بادشدید لحظه‌ای صادر شده و براساس آن در نیمه جنوبی و ارتفاعات مرکزی استان سیستان و بلوچستان از امروز بعد از ظهر پنج شنبه تا شنبه احتمال بارش‌ها و شرایط یاد شده وجود دارد.

وی با بیان اینکه تعدادی از صیادان در توفان و باد در دریا مانده‌اند که تلاش‌ها برای نجات آنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه شدت باد به حدی بوده که سقف شیروانی برخی از خانه‌ها و سایبان و تابلوهای شهری و دیوارها به شدت آسیب و دچار خسارت مالی شدید شده و سقف بازار ماهی در رمین نیز ازجا کنده شده است.

فرماندار چابهار گفت: خسارت‌های جدی به زیرساخت‌ها وارده شده که براساس بررسی‌ها و برآوردها اطلاع رسانی خواهد شد.

بامری از شهروندان خواست از تردد در مسیر مسیل‌ها و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری و همچنین از تردد در ارتفاعات به علت احتمال رعد و برق و وزش باد خودداری کنند.

فرماندار چابهار اضافه کرد:  سرعت باد هم بین ۶۰ تا ۸۰ کلیومتر در ساعت و بارندگی حدود ۳۵ میلی متر گزارش شده است. همچنین به ابنیه فنی زیرساخت‌های آب و برق، منازل مسکونی، تاسیسات شهری، ادارات و کشاورزی و راه‌ها خسارت وارد شده است.

شهردار پلان نیز گفت: بارش باران در این شهر ۱۲ میلیمتر بوده که به دلیل قطع درختان و افتادن روی سیم های برق موجب پارگی سیم های برق شده که برق و تلفن و اینترنت تا چندین ساعت قطع شده بود.

دادکریم بلوچ گفت: خسارتهایی به زیرساخت ها وارد شده و در این خصوص آماده خدمات رسانی به مردم و بررسی مشکلات هستیم.

گفتنی است، در زمان فعالیت جوی مونسون هند با توجه به وزش توفان‌های دریایی، ورود به آب‌های دریای عمان برای صیادی و ماهیگیری ممنوع است.

بارش ۲ ساعته باران در چابهار طی یکسال اخیر بی‌سابقه بود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار