مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: هر گونه برداشت از بستر تالاب هامون و تخریب بستر و پوشش گیاهی ممنوع است
کد خبر: ۹۹۲۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷ 09 September 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، وحیدپورمردان گفت: تالاب هامون بعنوان ذخیرگاه زیست کرِه دارای اهمیت ویژه ای در دنیا است و حفظ و نگهداری آن از جمله وظایف ذاتی و اصلی سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی ادامه داد: حفاظت و احیا از ذخیره گاه زیست کرهِ تالاب هامون در سطوح سازمان مرکزی، اداره کل و اداره شهرستان با همکاری سایر ارگانهای ذینفع و دستگاههای تصمیم گیر استان از جمله استانداری با اجرای دهها برنامه عمرانی، آموزشی و ... در محدوده تالاب هامون در دستور کار قرار دارد.

پورمردان تصریح کرد: برنامه های عمرانی در محدوده تالاب هامون در چارچوب برنامه مدیریت جامع تالاب هامون با برنامه ریزی و اجرای محیط زیست استان در حال انجام است که می توان چندین برنامه لایروبی، حفر کانال، قُرق، نهالکاری و ... اشاره کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اشاره کرد: از دیگر برنامه های اجرایی در محدوده ذخیرگاه زیست کُرهِ تالاب هامون، گشت های مراقبتی و کنترلیِ شبانه روزی یگان حفاظت محیط زیست است.

وی گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زابل در طی چند روز گذشته چندین خودروی عمرانی سنگین شامل یک دستگاه بیل میکانیکی و چند دستگاه کامیون کشنده حمل را در محدوده تالاب هامون حین تخریب و برداشت از بستر تالاب، شناسایی و توقیف کرده است.

پورمردان افزود: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زابل، متخلفین دستگیر شده در این خصوص را جهت پیگیری موضوع به مقام قضایی شهرستان تحویل داده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار