کد خبر: ۹۹۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳ 22 September 2021

فرمانده سپاه چابهار با بیان اینکه مردم ایران همواره جانانه از کشور خود دفاع می‌کنند گفت: در دوران دفاع مقدس، دشمن روی این موضوع حساب نکرده بود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمدعلی پوراحمدیان روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد اظهار داشت: جنگ بین ایران و رژیم بعث عراق در ظاهر جنگی بین کشورهای ایران و عراق به شمار می‌رفت اما در حقیقت نبردی نابرابر بین ایران و تمامی کشورهای دنیا بود.

وی اضافه کرد: عراق از همه امکانات و تجهیزات نظامی برخوردار بود و هرچیزی که نیاز داشت، کشورهای پیشرفته‌ای برای او فراهم می‌کرند و در مقابل آن، جمهوری اسلامی ایران که تازه در انقلاب به پیروزی رسیده بود وجود داشت، ارتش سر و سامان مناسبی نداشت، سپاه پاسداران هم به تازگی تشکیل شده بود و مهم‌تر اینکه کشور ما تحریم هم بود و در مجموع ایران وضعیت مناسبی برای نبرد و دفاع از خود نداشت.

فرمانده سپاه چابهار بیان داشت: همین مشکلاتی که ایران داشت باعث شده بود دشمن پیروزی قطعی را برای خود متصور شود، اما روی سه موضوع اصلی حساب نکرده بود.

وی ادامه داد: سه عامل اصلی وجود داشت که باعث شد دشمن به پیروزی نرسد، نخست، نصرت الهی و نکته دیگر ایمان و اراده مردم عزیز ایران بود، و سومین اصل هم این بود که ملت ایران اسلامی جانانه جنگیدند و خون دادند اما ذره‌ای از خاک کشورشان را از دست ندادند.

سرهنگ پوراحمدیان ادامه داد: صدامی که قرار بود در مدت کوتاهی تمامی ایران را تصرف کند فقط توانست به پشت دروازه‌های خرمشهر برسد و باز هم دلاورمردان و شیرزنان میهنمان با همه قدرتشان از کشور دفاع کردند و در تاریخ ثبت شد که ایران چه کشور قدرتمند و بزرگی است.سرهنگ پوراحمدیان ادامه داد: صدامی که قرار بود در مدت کوتاهی تمامی ایران را تصرف کند فقط توانست به پشت دروازه‌های خرمشهر برسد و باز هم دلاورمردان و شیرزنان میهنمان با همه قدرتشان از کشور دفاع کردند و در تاریخ ثبت شد که ایران چه کشور قدرتمند و بزرگی است.

وی تاکید کرد: لازم است فرهنگ آن دوران مقدس را ترویج بدهیم، فرهنگ ایثار و جهاد را در جامعه ترویج بدهیم، و وظیفه مهم ما است که این فرهنگ در جامعه گسترش یابد.

فرمانده سپاه چابهار همچنین به برنامه‌های هفته دفاع مقدس این شهرستان اشاره کرد و گفت: دیدار با خانواده‌های معزز شهدا را داریم که البته این دیدارها به طور مستمر در طول هفته دفاع مقدس انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از روزهای هفته مقدس را به عنوان روز "سرباز" نامگذاری کردیم، راهپیمایی بزرگ خانوادگی را خواهیم داشت، دعوت بسیجی‌ها به صورت سازماندهی شده در نماز جمعه، یادواره‌های شهدا، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و افرادی که در پایگاه‌های مقاومت فعالیت‌های شایان توجهی داشتند از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در چابهار خواهد بود. «مهم‌تر اینکه با همکاری بسیجی‌ها و اداره و بنادر نمایشگاه دفاع مقدس هم برپا خواهد شد.
فرمانده سپاه چابهار گفت: دیدار و قدردانی از کادر درمان، مسابقات تیر اندازی و ماهیگیری، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و ویزیت رایگان، رزمایش کمک‌های مومنانه هم طی این هفته برگزار می‌شود.

وی همچنین بیان داشت: طرح‌های محرومیت‌زدایی هم در حال اجرا است که در حال حاضر برای ۳۰ خانواده محروم در بخش‌های مختلف خانه‌هایی آماده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار