کد خبر: ۹۹۵۶۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲ 22 September 2021

مسوول قرارگاه شهید سلیمانی زاهدان گفت: امسال عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در زاهدان دل ها را روانه کربلا کرده و همنوا با عزاداران ندای واحسینا سر می دهند و با پای جان پیاده روی اربعین را در این شهر برگزار می‌کنند.

محمود جوادیانفر شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: درصددیم شرایطی فراهم شود که عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) که در دل حسرت زیارت کربلا و شرکت در پیاده روی اربعین دارند از راه دور و در شرایطی سراسر معنوی دل ها را روانه کربلا کرده و با پای جان فاصله مشهد یاران امام حسین (ع) را در زاهدان بپیمایند.

وی گفت: با این هدف، روز اربعین سوگواران فاصله بین گلزار شهدای گلگون کفن بهشت مصطفی و کهف الشهدای شهرستان زاهدان را به صورت پیاده و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی طی کرده و در سوگ اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) عزاداری می کنند.

مسوول قرارگاه شهید سلیمانی زاهدان با بیان اینکه تلاش کردیم با فراهم کردن فضای معنوی هم استانی های عزیز شرکت کننده در این مراسم خود را در جمع عزاداران در کربلا احساس کنند، افزود: این مراسم با مداحی مداحان اهل بیت علیهم السلام برگزار و ۲۰ موکب به صورت خود جوش و مردمی برای پذیرایی از عزاداران اعلام آمادگی کرده و در طول مسیر حضور خواهند داشت.

وی بیان کرد: نمایشگاه دفاع مقدس و تعزیه حضرت عباس علیه السلام نیز از دیگر ویژه برنامه هایی است که همزمان با این مراسم برگزار خواهد شد.

جوادیانفر ادامه داد: این مراسم روز شنبه سوم مهرماه از ساعت ۱۵ بعد ازظهر از محل گلزار شهدای زاهدان آغاز و تا ساعت ۱۷ ادامه خواهد داشت.

وی گفت: این آیین چهارم مهرماه روز یکشنبه از ساعت ۱۵ و پنجم مهر مصادف با اربعین حسینی از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر در زاهدان برگزار خواهد شد.

مسوول قرارگاه شهید سلیمانی زاهدان افزود: حضور پرشور عاشقان اباعبدالله (ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی محفلی برای نمایش شور و شعور حسینی برپا خواهد شد که از آحاد مردم ولایتمدار و عاشقان امام حسین(ع) دعوت می شود تا در این گردهمایی عظیم شرکت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار