استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: مجموعه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی و کارخانجات و بنگاه های اقتصادی بزرگ استان نیازمندیهای خود را با اولویت محصولات داخلی از محل تولید داخل استان تامین کنند.
کد خبر: ۹۹۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰ 27 September 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع کوچک در زاهدان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام اربعین حسینی(ع) به خبرنگاران گفت: اینکه دستگاه‌های اجرایی و کارخانجات نیازمندی های شان را از خارج استان تامین می‌کنند، قابل قبول نیست و در این راستا برای حمایت از صنایع کوچک، صدا و سیما و رسانه ها هم بایستی نقش آفرینی و اطلاع‌رسانی نمایند.

وی اضافه کرد: صنایع کوچک؛ حلقه واسطه برای تامین نیازهای قطعات و تجهیزات صنایع بزرگ و مادر هستند و باید تلاش کنیم بخشی از مشکلات این صنایع، از جمله تسهیلات مورد نیاز و مشکلات مربوط به بازار و نقدینگی این واحدها برطرف شود.

مدرس خیابانی تصریح کرد: برای حل مشکلات واحدهای صنعتی کوچک مقرر شد؛ مجموعه پارک علم و فناوری و سازمان صمت استان در قالب ستاد تسهیل موضوع صادرات محصولات تولیدی این واحدها را مرتفع نمایند.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید تلاش کنیم؛ صنایع کوچک را توسعه دهیم زیرا در این صنایع هم سرانه سرمایه گذاری برای اشتغال پایین است و هم با سرمایه اندک اشتغال قابل قبولی ایجاد می شود.

وی افزود: این مجموعه نمایشگاهی که با تلاش متولیان امر برپا شده، توانسته است بخش عمده‌ای از صنایع کوچک و صنایع تولیدی و صنایعی که در استان ایجاد اشتغال می‌کنند را به استان بیاورند و این بسیار امیدوارکننده است.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان بیان داشت: محصولات تولیدی این واحد ها قابلیت صادرات دارد و بسیاری از شرکت هایی که در این نمایشگاه حضور دارند شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که قطعات خاص را برای صنایع بزرگ تولید می‌کنند و اشتغال مولد هم برای استان ایجاد کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار