محور ایرانشهر- مهرستان در تسهیل حمل و نقل و توسعه فعالیت های تجاری داخلی و مرزی مهم است.
کد خبر: ۹۹۷۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹ 10 October 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید از ابنیه های راه ایرانشهر- مهرستان با اشاره به روند پیشرفت پروژه، گفت ارتقای این راه به راه اصلی، علاوه بر تسهیل ارتباطات منطقه ای، در رونق تجارت و تبادلات مرزی استان از طریق مرز سراوان بسیار مهم است و برنامه ریزی شود تا اجرای این راه از سمت هر دو شهرستان آغاز و اجرای شتاب گیرد.

دکتر مدرس خیابانی با تاکید بر ضرورت پی گیری تامین اعتبارات پروژه از سوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده کشور، گفت تلاش شود تا تحت هر شرایط اجرای پروژه ها دچار ایستایی نگردد.

استاندار با اشاره به گزارش پیمانکار مجری و مدیر کل راهداری و حمل و نقل جنوب استان در خصوص زمان آغاز و روند تخصیص اعتبارات پروژه، ضمن قدردانی از تلاش پیمانکار، بر پیگیری و پرداخت مطالبات پیمانکار تاکید کرد.

قادری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جنوب استان نیز با اشاره به حجم تردد و نقش محور در کاهش بار ترافیکی سایر محورهای منطقه، گفت به رغم اعتبار اندک، پیشرفت پروژه شتاب خوبی داشته و از حسن همکاری پیمانکار قدردانی کرد. قادری با اشاره به اینکه تکمیل این جاده مستلزم اجرای ۵۰ پل در طول محور است گفت با احداث و ارتقای این راه به راه اصلی، کمک اساسی و ارزشمندی در زندگی مردم به ویژه روستاهای فراوان منطقه در افزایش تولید محصولات کشاورزی و به بازار رسانی و بهره گیری از ثمره تلاش شان خواهد شد.

محور ایرانشهر- مهرستان ۱۲۰ کیلومتر است که ۶۰ کیلومتر آن در محدوده دهستان ابتر شهرستان ایرانشهر قرار گرفته است. این محور برای دسترسی مردم شهرستان های ایرانشهر، سرباز، لاشار، فنوح، بمپور و دلگان به مرز از طریق شهرستان سراوان بسیار موثر است و علاوه بر دسترسی آسان و کاهش هزینه های حمل و نقل و حوادث جاده ای و... در کاستن از بار ترافیکی برخی محور های پر تردد از جمله ایرانشهر- خاش و خاش- سراوان، بسیار موثر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار