کد خبر: ۹۹۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴ 07 October 2021

از آنجایی که ماهیت رژیم جعلی اسرائیل بر مبنای زور بوده و پایه و اساس آن را ارتش تشکیل می‌دهد، افول قدرت این ارتش به معنای فرسایش تدریجی و نهایتا نابودی پروژه صهیونیستی خواهد بود.

«تایتانیک» اسرائیل کی غرق می‌شود؟

به گزارش الف، مهمترین هدف صهیونیست‌ها از زمان تاسیس رژیم جعلی خود در بیش از هفتاد سال گذشته تشکیل یک جامعه بزرگ یهودی و جذب یهودیان از سراسر جهان برای سکونت در اراضی اشغالی بوده است تا بتوانند سرزمین غصبی فلسطین را با خیال آسوده‌تری به نام خود سند بزنند. اما به دلیل ماهیت جعلی و اشغالگری اسرائیل، این رژیم هرگز نتوانست از ویژگی‌های طبیعی یک کشور برخوردار شود و اسکان و مهاجرت شهرک‌نشینان آن نیز همانند سایر کشورهای جهان روند عادی نداشته است.

مسئله امنیت همواره یکی از موضوعات اساسی برای اعتباربخشی به یک کشور و تشویق مردم برای ماندن و یا حتی جذب مهاجر از خارج است؛ امتیازی که صهیونیست‌ها در سایه درگیری دائمی با فلسطییان و سایر اعراب و همچنین عدم به رسمیت شناخته شدن رژیم اسرائیل در میان ملت های عربی، هرگز در اختیار نداشته‌اند.

پرواضح است که رژیم صهیونیستی بر مبنای زور و اشغالگری بنا شده و از همان ابتدا ارتش و موسسه نظامی، پایه و اساس این رژیم بود و مسئولیت محافظت از اسرائیلی‌ها را بر عهده دارد.

اما ارتش اسرائیل علی رغم برخورداری از حمایت آمریکا که پیشتر برتری نظامی قابل توجهی به صهیونیست‌ها در منطقه داده بود، به اذعان خودِ مقامات سیاسی و نظامی این رژیم وارد مرحله فرسایش تدریجی شده و به ویژه بعد از ضرباتی که اخیرا از جانب محور مقاومت دریافت کرده دیگر اعتبار چندانی در جامعه اسرائیلی ندارد.

ارتش رژیم صهیونیستی با کشتارهایی که در سال 1948 علیه فلسطینیان به راه انداخت و با توطئه برخی حاکمان عربی توانست بر فلسطین مسلط شود،  و این موجب شد یک تصویر ساختگی اسطوره‌ای و شکست‌ناپذیر از خود به نمایش بگذارد. اما این تصویر برای نخستین بار در سال 2000 به دست مقاومت لبنان و عقب‌نشینی خفت‌بار ارتش رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان شکست و بعد از آن شکست سنگین این ارتش از حزب‌الله در جنگ جولای 2006 به اسطوره ارتش اسرائیل پایان داد تا اینکه در جنگ 12 روزه غزه در مه سال جاری میلادی خود صهیونیست‌ها مجبور شدند اعتراف کنند که نهاد نظامی این رژیم بازدارندگی خود را از دست داده است.

ناتوانی سامانه «گنبد آهنین» در رهگیری موشک‌های فلسطینیان که منشاء افتخار صهیونیست‌ها در صنعت نظامی و دفاع موشکی بود، دلیل دیگری بر متوهمانه بودن ادعاهای اسرائیل در برتری نظامی آن است. علاوه بر حوزه نظامی، عدم توانایی مسئولان اسرائیلی در مدیریت تنش‌ها در مرزهای غزه و نیز اوضاع کرانه باختری یکی دیگر از عوامل نگرانی شهرک‌نشینان است که به ترس آنها از موشک‌های حزب‌الله اضافه می‌شود.

فرار 6 اسیر فلسطینی از یکی از امنیتی‌ترین زندان‌های رژیم صهیونیستی نیز نشان داد علاوه بر ادعاهای نظامی، ادعاهای اسرائیل در زمینه برتری اطلاعاتی و تکنولوژی نیز توخالی بوده است.

همه این موارد موجب شده تا اولا نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی انگیزه چندانی برای انجام ماموریت خود نداشته باشند؛ همانطور که طبق گزارش منابع آگاه، نگهبان اسرای فلسطینی در زندان «جلبوع» هنگام فرار آنها پست خود را ترک کرده بود. در وهله دوم نیز اسرائیلی‌ها تمایلی برای خدمت در ارتش ندارند.

در همین زمینه اخیرا «گلعاد بیران»، فرمانده پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با وبسایت عبری زبان «والا» وضعیت اسرائیل در سطح میدانی و توازن بازدارندگی بعد از نبرد «شمشیر قدس» (جنگ 12 روزه غزه) و نیز تاثیر آن بر افکار عمومی جامعه صهیونیستی را مورد بررسی قرار داد و گفت: اسرائیلی‌ها دیگر تحمل خسارت‌های ناشی از شلیک موشک‌ها را ندارند.

این مقام صهیونیست ادامه داد، در صورت درگیری در منطقه شمالی، خسارت‌های زیادی به جبهه داخلی اسرائیل وارد خواهد شد. اما نکته مهم این است که در حالی که ضربات زیادی به عمق اسرائیل وارد خواهد شد سامانه گنبد آهنین قادر به محافظت از همه مناطق نیست. به ویژه اگر جنگ جدیدی با لبنان آغاز شود جبهه داخلی اسرائیل بسیار متضرر خواهد شد.

البته این اعترافات مقامات اسرائیلی مسئله تازه‌ای نیست و علاوه بر کارشناسان شمار زیادی از افسران و کسانی که سابقه حضور در ارتش این رژیم را داشته اند بارها به ناتوانی ارتش اسرائیل و به ویژه نیروی زمینی آن برای ورود به هرجنگی اذعان کرده‌اند.

شاید موثرترین اعتراف صهیونیست‌ها در این زمینه جمله معروف «اسحاق برک» افسر ذخیره ارتش اسرائیل و مسئول سابق رسیدگی به شکایات نظامیان این رژیم باشد که گفت: «مردم اسرائیل در کشتی تایتانیک زندگی می‌کنند».  

همانطور که گفته شد اسرائیل هرگز نتوانسته به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته شود و به همین دلیل نابودی پروژه صهیونیستی اجتناب‌ناپذیر بوده و تنها، مسئله، زمان است؛ همانطور که «یعقوب شاریت» پسر «موشیه شاریت» اولین وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و دومین نخست وزیر این رژیم که در سن 95 سالگی قرار دارد چند روز قبل گفت: «دولت یهود یک دولت جنایتکار و زاده گناه بوده و آینده‌ای سیاه دارد».

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار