نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان:
نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان گفت: در طول دوران رسالت پیامبر اکرم(ص) هر جا که مردم در کنار ایشان حضور داشتند پیروز شدند و هرگاه به فرامین عمل نکردند شکست خوردند.
کد خبر: ۹۹۸۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲ 02 October 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان با اشاره به سالروز رحلت پیامبراکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و نیز شهادت امام رضا(ع) در آخرین روز های ماه صفر گفت: پیامبر گرامی اسلام در چهل سالگی به رسالت مبعوث شدند که ۲۳ سال رسالت ایشان توأم با تلاش خستگی ناپذیر و تحمل سختی های زیاد برای هدایت مردم بود.

امام جمعه زاهدان افزود: قرآن ابزار هدایت مردم بود اما اینکه مردم چه مقدار این هدایت را پذیرفته و از آن بهره مند شوند بستگی به استعداد و قابلیت های خودشان داشته و پیامبر کارش را به خوبی انجام داده و معلم و مربی کاملی بود.

 آیت‌الله محامی بیان داشت: در زمان پیامبر اکرم(ص) عده‌ای حرف ایشان را نشنیده و راه خود را جدا کردند و عده ای نیز منافق بودند اما وجود چنین افرادی دلیل بر کم کاری پیامبر نیست زیرا حتی مومنان هم سطح نیستند و عده‌ای ضعیف، متوسط یا بسیار قوی هستند و همه چیز بستگی به استعداد و توانایی خود افراد دارد.

 وی ادامه داد: بنا به فرموده پیامبر گرامی اسلام، خداوند با همین قرآن که وسیله هدایت است بسیاری را گمراه و بسیاری را هدایت می کند و قرآن برای انسان های لجباز سبب گمراهی می‌شود زیرا در راه درست قدم بر نداشته و به بیراهه می روند و کسانی گمراه می شوند که فاسق اند و خداوند غیر از این افراد را گمراه نمی کند.

وی گفت: خداوند می فرماید ما راه را به بشر نشان داده ایم حال یا سپاسگزار است و در این راه گام بر می‌دارد یا کفران نعمت کرده و قدم برنمی‌دارد و چه کسانی که در مسیر خداوند قدم برداشته و چه کسانی که گام برنمی‌دارند از نعمات خدا برخوردارند و این وسیله امتحان است.

 عضو هیئت علمی جامعة المصطفی تصریح کرد: در طول دوران رسالت پیامبر اکرم(ص) هر جا که مردم در کنار ایشان حضور داشته و همراهی کردند  پیروز شدند و هرگاه به فرامین پیامبر عمل نکردند مانند جنگ احد شکست خوردند.

 این استاد درس خارج حوزه علمیه خاطرنشان کرد: خداوند با هیچ قوم و گروهی عقد اخوت نبسته و تنها زمانی که مردم پای کار بیایند رحمت خداوند شامل حالشان خواهد بود و اگر پای کار نیایند با هلاکت و شکست روبرو می‌شوند.
 وی گفت: پس از پیامبر، امام علی(ع) ۲۵ سال خانه نشین و مردم همراهی خاصی با ایشان  نداشتند و هر چقدر رهبران ما بزرگ باشند از امام علی(ع) گرفته تا رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر مردم پای کار نباشند کار به جایی نخواهد رسید‌.

امام جمعه زاهدان گفت: تلاش ائمه همواره بر این بوده که ذهن مردم و افکار عمومی همراه شود برای مثال در زمان امام حسن مجتبی(ع) مردم ایشان را مجبور به صلح با معاویه کردند که حضرت با اطلاع از عواقب آن به این خواسته تن دادند که  مردم بعدها متوجه اشتباه خود شدند.

آیت‌الله محامی ادامه داد: تاریخ برای ما درس آموز و مایه عبرت می باشد و در دوران کنونی نیز چنین اتفاقی رخ داده و در مسئله برجام خیلی ها شرایط را مهیا دانستند و در نهایت نتیجه مطلوب حاصل نشد.

وی خواستار تبیین حقایق و واقعیت ها برای مردم و پاسخگویی به شبهات خصوصا برای نسل جوان شد و گفت: سیر عملکرد ائمه اطهار در راستای اقناع افکار عمومی بوده که چنین چیزی نیاز به سعه صدر، عقلانیت و  انصاف و اخلاق دارد.

نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود خدمت به مردم را از مصادیق تقوا دانست و گفت: دفاع از کشور و امنیت هموطنان، وقف اموال برای انجام امور خیر، رسیدگی به نیازمندان، روستاییان و عشایر، سالمندان و کودکان نیازمند  از مصادیق خدمت به مردم است.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان خواستار مشارکت بیشتر مردم استان در اهدای خون شد و افزود: به گفته مسئولین امر استان ما به طور روزانه ۴۰۰ واحد خون نیاز دارد و این در حالی است که از این میان تنها ۵۰ درصد به طور روزانه دریافت می شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سفر اخیر به منطقه سیستان و بازدید از پروژه آب های ژرف گفت:  هفته گذشته از چاه‌های ژرف منطقه سیستان بازدید داشتیم و به گفته کارشناسان، فناوری این پروژه کاملا ایرانی و مطالعات تا حدودی جواب داده و هر دو ماه امکان حفر  یک چاه وجود دارد  که چنین چیزی مایه امیدواری است.

وی ادامه داد: البته برخی گلایه ها از عدم رسیدگی و تامین بودجه برای ادامه کار وجود داشت که حمایت و پیگیری مسئولین را می طلبد.

آیت‌الله محامی با اشاره به بازدید صورت گرفته از شرکت آب و فاضلاب استان در هفته گذشته بیان داشت: بیان گزارش‌ها از سوی مسئولان در این حوزه امیدوارکننده بود و بخشی نیز سوال‌برانگیز بود از این جهت که خشکسالی مشکل چندین و چند ساله در سطح استان ما بوده و شرایط حال حاضر از قبل قابل پیش بینی بود اما باید به این سوال پاسخگو باشیم که چرا حالا و اینقدر یا تأخیر به دنبال ارائه طرح و راهکار هستیم و اقدامات علمی خاصی صورت نگرفته است.

وی گفت: در  بازدید صورت گرفته از این مجموعه گلایه های خیرین و برخی سرمایه گذاران از عدم همکاری شرکت آب و فاضلاب استان را برای مسئولان این مجموعه بیان کردیم که در ارائه گزارش بیان شد که اخیرا تفاهم نامه هایی امضا شده و هماهنگی های خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

امام جمعه زاهدان با ابراز امیدواری از افزایش میزان نزولات جوی در سطح استان گفت: پیش بینی های کمیته بحران استان حاکی از افزایش بارندگی ها در جنوب استان است که هوشیاری و آمادگی مردم برای مواجهه با خطرات احتمالی را می طلبد.

وی گفت: در سفر رئیس جمهور به سیستان‌وبلوچستان مقرر شد همه راه های تامین آب همزمان پیگیری شود تا با طرح های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به مرور بتوان معضل کمبود آب در استان را مرتفع نمود.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان با اشاره به بازدید صورت گرفته از بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی الزهرا(س) زاهدان گفت: وجود چنین امکانات و تجهیزات منحصر به فرد و تربیت تعداد زیادی متخصص از سایر نقاط کشور آن هم در یکی از نقاط محروم کشور جای تشکر دارد و می توانیم با برنامه ریزی و تلاش تبدیل به قطب علمی کشور در چشم پزشکی شده و از کشورهای همسایه نیز  پذیرش داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار