کد خبر: ۹۹۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳ 03 October 2021

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خسارت‌های ناشی از طوفان حاره‌ای شاهین در سواحل مکران به‌ویژه شهرستان‌های دشتیاری، چابهار، کنارک و زرآباد، نیکشهر، راسک و قصرقند سریعا بررسی، برآورد و از طریق ستاد مدیریت بحران و مسوولان مرتبط جبران خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مدرس خیابانی روز یکشنبه با حضور در مناطق طوفان زده چابهار و در حاشیه بازدید از منطقه مرزی ریمدان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: مسیر طوفان تغییر کرده و هم اینک اوضاع آرام و دستگاه‌های خدمات‌رسان در حال بررسی مشکلات وخسارت‌های برجا مانده از طوفان هستند.

وی با اشاره با اینکه طوفان حاره‌ای از سواحل چابهار دور شده است، گفت: از همه دستگاه‌های اجرایی و اعضای ستاد مدیریت بحران و نیروهای نظامی و انتظامی و قشرهای مختلف مردم و مسوولان در رده‌های مختلف بابت تلاش‌ها و زحمات و حضور میدانی در مناطق مختلف و بازدیدها از مناطق طوفان‌زده قدردانی می‌کنم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: متاسفانه سیلاب و طوفان به حوزه شیلات خسارات جدی وارد کرده به‌طوریکه ۲ لنج شکسته و خسارت دیده‌اند و پنج صیاد بندر پسابندر دشتیاری مفقود شده‌اند. 

مدرس خیابانی اضافه کرد: در پی این طوفان بخش‌هایی از زیرساخت‌ها خصوصا تاسیسات برق و جاده‌ها آسیب دیده و در حال بررسی و برآورد سایر خسارت‌ها هستیم.

وی ادامه داد: سرعت باد ۸۰ کیلومتر بوده و این وزش به شبکه برق خسارت میلیاردی وارد کرده است و امیدواریم قطعی برق در همه مناطق مرتفع شود و باید عنوان کنم تلاش‌ها برای یافتن صیادان مفقود شده همچنان ادامه دارد.

وی افزود: راه‌های مواصلاتی بازگشایی شده و مشکلی برای تردد مردم شهری و روستایی وجود ندارد و اوضاع تحت کنترل است.

استاندار سیستان و بلوچستان هدف از بازدید از منطقه مرزی و بازارچه ریمدان را بررسی مشکلات تجار و بازرگانان و خسارت‌های طوفان عنوان و خاطرنشان کرد: برق این منطقه مرزی بر اثر شکستن تیرهای برق قطع شده و فعالیت بازارچه را کُند کرده است. 

 استاندار سیستان و بلوچستان علاوه بر مرز ریمدان از نوار ساحلی چابهار- گواتر و مناطق بریس و پسابندر نیز بازدید کرد و در نشستی آخرین وضعیت طوفان و خسارت را مورد بررسی قرار می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار