با حضور مقامات ارشد بازرسی حرفه‌ای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت:
دستیابی به سطح ایمنی بالا در فعالیتهای مختلف صنعتی بخصوص صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و نیل به فرهنگ ایمنی رشد یافته، مستلزم انجام اقدامات بنیادی در کلیه زمینه‌ها می‌باشد که یکی از مهمترین آنها ایجاد شرایط لازم جهت ارتقاء سطح دانش، نگرش و مهارت پرسنل در محیط های کاری می باشد.
کد خبر: ۱۰۹۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۴ 01 March 2023

به گزارش تابناک، مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شرکت گسترش صنایع پتروشیمی سینا- مجتمع پلی‌الفین سینا در حاشیه افتتاح مرکز آموزش تخصصی HSE این مجتمع گفت: نقش آموزش تخصصی HSE اثربخش به عنوان محور پیشرفت و تحول در زمینه‌های مختلف در رابطه با کاهش حوادث دارای اهمیت فوق العاده است.

وی ادامه داد: نیازسنجی، برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی اثربخشی مستمر دوره های آموزشی تخصصی  HSE پرسنل در کاهش  حوادث، تاثیر بسزایی دارد، چرا از یک طرف باعث ارتقاء سطح مهارت، دانش و رعایت الزامات ایمنی‌ در انجام فعالیت‌ها و اجرای پروژه‌ها شده و از طرف دیگر موجب تقویت روحیه و اعتماد به نفس کارکنان و ثبات شغلی می گردد.

افتتاح تخصصی‌ترین مرکز آموزش ایمنی کار جنوب شرق کشور در مجتمع پلی الفین سینا

 رضا رادمهر با تاکید بر اهمیت آموزش تخصصی و اثر بخش الزامات و راه‌کارهای HSE در کاهش آسیب‌های فعالیت‌های حرفه‌ای گفت: آموزش  تخصصی اثربخش HSE که در راستای نیازهای آموزشی دقیق ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست و با بهره‌گیری از روش‌های بهینه آموزش و ارزیابی باشد نقش به سزایی در تقویت فرهنگ HSE و متعاقبا پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی، کاهش شدت حوادث  و پیشگیری از آسیب به سرمایه‌های فیزیکی , پیشگیری از حوادث محیط زیستی داشته باشد.

مدیر جوان HSE شرکت پتروشیمی سینا که به تازگی مورد تقدیر مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته افزود: در شرایط کنونی توسعه صنایع به خصوص صنایع نفت, و گاز و پتروشیمی و متعاقبا درک و شناخت آنها از ضرورت رعایت شاخص‌های ایمنی و بهداشت شغلی محسوس‌تر شده است.

رادمهر ادامه داد: باید تامل و تفکر کرد در عرصه تولید و صنعت تنها به مقوله محدود مدرک‌گرایی نیندیشیم و از تعقل در توسعه پایدار بهره بیشتری ببریم تا در سایه آن ضمن حفظ و صیانت از نیروی انسانی مولد کشور، زمینه‌ ارتقای بهره‌وری زیست‌بوم شغلی فراهم آید.

وی افزود: در این زمینه ارتباط مستقیم بهبود شرایط ایمنی پروژه های صنایع نفت و گاز و پتروشیمی با کاهش هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم ناشی از بروز حوادث شغلی  محرز می باشد و امروزه ارتقای بهره‌وری با ترویج آموزش و فرهنگ ایمنی در محیط کار، از منظر منافع بنگاه اقتصادی بسیار مورد توجه کارفرمایان هوشمند قرار گرفته است.

رضا رادمهر با "سرمایه‌گذاری" دانستن موضوع آموزش HSE به نتایج حاصل از پژوهش‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: پژوهش‌های انجام‌شده از سوی مراجع معتبر بین‌المللی نشان می‌دهد هر واحد سرمایه‌گذاری در بخش آموزش ایمنی، می‌تواند چند برابر برگشت سرمایه در پی داشته باشد، اقداماتی مانند برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش‌های ایمنی با توجه به شرایط کار و مخاطرات موجود به شاغلین، نحوه استفاده از وسایل و تجهیزات حفاظت فردی و نظارت بر عملکرد آنها در این زمینه، آشنایی با قوانین و مقررات ایمنی  بالادستی و حاکمیتی و لزوم التزام به این قوانین، ایجاد نگرش  حمایت سیستماتیک و مدیریتی به امور ایمنی در مدیران ارشد شرکت ها ، شناسایی و ارزیابی مخاطرات شغلی، نظارت و کنترل بر خرید تجهیزات حفاظت فردی و مطابقت آنها با استانداردهای موجود، در ارتقای سطح ایمنی پروژه بسیار حائز اهمیت است.

افتتاح تخصصی‌ترین مرکز آموزش ایمنی کار جنوب شرق کشور در مجتمع پلی الفین سینا

وی با اشاره به اهمیت مقوله HSE برای مدیران ارشد پتروشیمی سینا گفت: شرکت گسترش صنایع شیمیای سینا –مجتمع پلی الفین سینا که متولی احداث واحد متانول در شهرک پتروشیمی مکران می باشد در راستای ارتقای ایمنی پروژه و حفظ و صیانت از نیروی انسانی ساختار مدیریتHSE  را در شرکت ایجاد نموده است.

رادمهر به نکته مهم خلا آموزش تخصصی صنعت پتروشیمی نیز اشاره کرد و افزود: یکی از علل وقوع حوادث،  خلا در ارتقای آموزش تخصصی ایمنی کارگران و  کارکنان HSE  در اجرای پروژه شناسایی گردید و مدیریت HSEQ شرکت گسترش صنایع شیمیای سینا با استفاده از تجارب مثبت منطقه ویژه پارس جنوبی و حمایت مدیریت ارشد سازمان و در راستای مسولیت های اجتماعی سالن آموزش تخصصی آموزش HSE مجتمع پلی الیفن سینا را برای توانمند سازی دانش ایمنی کلیه کارکنان کارکنان و پرسنل HSE ایجاد نموده است.

مدیر HSE مجتمع پلی‌الفین سینا در پایان خبر خوشی نیز برای صنایع مستقر در چابهار داشت و گفت: مرکز آموزشی تخصصی HSE این مجتمع در راستای اجرای مسولیت‌های اجتماعی و با بکارگیری مدرسان خبره بومی، آماده برگزاری دوره‌های تخصصی HSE برای صنایع مجاور در تمام رده‌های شغلی در راستای ارتقای سطح آموزش کارکنان و با هدف صیانت از نیروی انسانی است.

گفتنی است مرکز آموزشی تخصصی آموزش HSE مجتمع پلی‌الفین سینا با حضور مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت کار و رییس بازرسی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، رییس و مسول بازرسی اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان چابهار، نماینده مدیریت ارشد شرکت پتروشیمی سینا و مدیریت QHSE شرکت سینا افتتاح گردید.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
همکار ایمنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
خدا قوت به رضای رادمهر عزیز که از دوستی باهاش به خودم میبالم
مایده
|
Singapore
|
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
آفرین بهتون.والا آدم فکر میکنه ایران شده یه کشور داغون با اینهمه اخبار منفی که رسانه ها منتشر میکنن علیه ایران.با دیدن این جوانانی که اگر ۱۰۰ کیلومتر برن اونورتر بهشون ۵۰۰۰ دلار حقوق میدن،ولی موندن ایران و با کمتر از ۱۰۰۰ دلار فقط به فکر آبادانی میهنشان هستند به خودشون میبالند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار