مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان خبر داد
هوشیاری یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان درکشف محموله غیر مجاز توله شیرها محموله غیرمجاز و حمل ماهرانه توله شیرها در سیستان و بلوچستان به دام یگان حفاظت محیط زیست افتاد دکتر نیره پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یگان حفاظت محیط زیست استان محموله غیر مجاز توله شیرها را در استان شناسایی و کشف نمود.
کد خبر: ۵۱۸۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷ 01 November 2017
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان نیره پورملائی افزود: یگان حفاظت محیط زیست استان با اشراف کامل بر گذرگاهها و دیده بانی کامل از طریق همیاران محیط زیست و گشت های متنوع کاری در حوزه حفاظت و کنترل، موفق شد محموله غیر مجاز توله شیرها را شناسایی و کشف نماید.

پورملائی بیان کرد: محموله کشف شده شامل 4 قلاده توله شیر می باشد که بصورت بسیار زیرکانه و از طریق مبادی رسمی و بر اساس تصویر مجوز و با مهارت کامل در حال حمل به خارج از کشور بود و با هوشیاری محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست استان و با همکاری مامورین محترم نیروی انتظامی استان، شناسایی و کشف گردید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: یگان حفاظت محیط زیست پس از بررسی میدانی و کشف توله شیرها و پیگیری مجوزهای مربوطه مسئله را از طریق مجاری مربوطه پیگیری و استعلامات مورد نیاز را بصورت فوری در دستور کار قرار داده و با تشکیل تیم های کاری نسبت به دستگیری متخلف و انتقال توله شیرها به مرکز نگهداری اقدام نمود.

پورملائی افزود: دقت و هوشیاری یگان حفاظت استان و سرعت عمل آن در بررسی و کشف تخلف که بر اساس تصویر یک مجوز صورت گرفته بود، عامل اصلی کشف این محموله شد.

پورملائی خاطر نشان کرد: فرد دستگیر شده پس از بررسی های میدانی و اخذ مجوزهای قانونی و همچنین سایر هماهنگی های بالادستی صورت گرفته، به مقام قضایی استان تحویل گردید.

پورملائی اشاره کرد: بر اساس کنوانسیون تجارت بین المللی گونه های جانوری مانند: "شیر، ببر و ..." و گیاهان وحشی در معرض خطر انقراض و نابودی (CITES) که در مارس 1973 میلادی منعقد گردیده، کشورهای عضو "که ایران نیز عضو آن می باشد،" متعهد گردیدند: که جهت حفظ و جلوگیری از خرید و فروش غیر مجاز این گونه ها تمام تلاش خود را بکارگیرند.
کشف توله شیرهای قاچلق در سیستان و بلوچستان + تصاویر/ چهار قلاده توله شیر در راه مرزهای شرقی کشور کشف گردید 
کشف توله شیرهای قاچلق در سیستان و بلوچستان + تصاویر/ چهار قلاده توله شیر در راه مرزهای شرقی کشور کشف گردید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار