مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان خبر داد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان از فعالیت ۱۰۴ تیم عملیاتی برای امدادرسانی به متاثران از سیل و آبگرفتگی در این استان خبر داد و اعلام کرد: در ۷۲ ساعت گذشته به یک هزار و ۲۴۸ نفر امدادرسانی شده است.
کد خبر: ۸۱۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴ 13 January 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان رسول راشکی با اعلام جزئیات امدادرسانی به هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی در ۷۲ ساعت گذشته در استان سیستان و بلوچستان، گفت: ساکنان ۱۳ شهرستان ایرانشهر، چابهار، خاش، دلگان، زاهدان، سرباز، سراوان، سیب و سوران، فنوج، کنارک، میرجاوه، نیکشهر و هیرمند متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده اند و به یک هزار و ۲۴۸ نفر امدادرسانی شده است.

وی افزود: ۵۲۱ امدادگر و نجاتگر در قالب ۱۰۴ تیم عملیاتی در حال امدادرسانی به هموطنان در استان سیستان و بلوچستان هستند و در ۷۲ ساعت گذشته به ساکنان ۴۰ شهر و روستا امدادرسانی شده و ۳۲۷ نفر اسکان اضطراری داده شدند. متاسفانه بر اثر وقوع سیل یک نفر در راسک مفقود شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان درباره توزیع اقلام امدادی و غذایی میان متاثران از سیل و آبگرفتگی در این استان، گفت: ۸۰ دستگاه چادر، ۲۵۳ تخته پتو، ۱۴۲ تخته موکت، یک هزار و ۶۹۷ کیلوگرم نایلون و ۴۶۴ قوطی کنسرو میان متاثران توزیع شده است.

وی گفت: جمعیت هلال احمر همچنین اقدام به برپایی سه کمپ اسکان اضطراری در شهرستانهای کنارک، فنوج و قصرقند کرده تا در صورت بروز حادثه مکانی امن برای اسکان آسیب دیدگان آماده باشد. به علاوه  ۱۰ دستگاه چادر امدادی در شهرستان کنارک و ۱۷ دستگاه چادر امدادی در شهرستان قصرقند توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر برپا شده  همچنین اسکان اضطراری در یکی از مدارس شهرستان فنوج در نظر گرفته شده تا در صورت نیاز، آسیب دیدگان به مکان امن انتقال پیدا کنند.    

نجات و انتقال  ۴ زن باردار توسط نیروهای امدادی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت:  ۴ زن باردار در روستای وشنام شهرستان کنارک، روستای غمداد شهرستان میرجاوه، روستای مخت شهرستان نیکشهر و روستای دومک از شهرستان زاهدان در سیلاب گرفتار شدند که توسط ۴ تیم عملیاتی امداد و نجات به همراه آمبولانس به مراکز درمانی انتقال داده شدند.
راشکی از شهروندان استان خواست تا در هنگام وقوع سیل به گزارش های رادیو و تلویزیون و اعلام بلندگوهای عمومی توجه کرده و ضمن ذخیره آب آشامیدنی، در صورت بروز حادثه با شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار