معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از آغاز توزیع واکسن آنفلوآنزا ویژه گروههای پر خطر در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۲ 30 September 2020
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، دکتر قاسم میری علی آباد با بیان این مطلب که، واکسن آنفلو آنزا قادر به ایجاد ایمنی 100 درصد در مقابل بیماری انفلو آنزا نمی باشد و علاوه  بر این تزریق واکسن آنفلو آنزا هیچ نوع ایمنی در برابر انواع سرماخوردگی، انواع دیگر آنفلو آنزا و همچنین بیماری کرونا ایجاد نمی کند اظهار داشت:  همچنان به افراد در معرض خطر توصیه می شود تا نسبت به واکسیناسیون آنفلو آنزا اقدام نمایند.
 
وی افزود: مادران باردار، بیماران سرطانی،  پیوندی، دیالیزی ها، تالاسمی، هموفیلی ، معلولان بهزیستی و زندانیان بر اساس زمانبندی اولین گروهی هستند که به صورت رایگان این واکسن در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.
 
معاون درمان دانشگاه با اشاره به مرحله اول واکسن به کشور و دستور العمل توزیع تدریجی این واکسن گفت: در این مرحله از توزیع واکسن اولویت برای افراد پر خطر است و سایر افراد در مرحله بعد قرار می گیرند که اطلاع رسانی خواهد شد.
 
وی یاد آور شد: بیماران مزمن و سایر افراد جامعه در مرحله دوم توزیع،  واکسن را از داروخانه ها با نرخ مصوب دریافت خواهند کرد که اطلاع رسانی خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار