با حضور نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
آیت‌الله مصطفی محامی در گردهمایی ائمه‌جمعه استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به قرائت باب سوم از کتاب الطریق الی‌الله اظهار داشت: مولف کتاب مرحوم شیخ حسین بحرانی در ابتدای باب سوم این کتاب عنوان می‌کند ما برای یک زندگی ابدی آفریده شده‌ایم و خداوند متعال این دنیا را مزرعه آخرت قرار داده است و جزای ما در این دنیا را به آخرت موکول کرده و ما باید خود را برای سعادت ابدی آماده کنیم.
کد خبر: ۱۱۵۴۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸ 17 February 2024

به گزارش تابناک، امام جمعه‌ زاهدان گفت: نکته اینجاست که سرمایه ما کم است چرا که عمر ما کوتاه است و چگونه باید کار کنیم که پاداش آن سعادت ابدی باشد.
آیت‌الله محامی بیان داشت: ما اگر تمام طول عمر خود را به عبادت مشغول باشیم باز هم تمام می‌شود در حالی که در آخرت زندگی ابدی داریم مگر اینکه خداوند متعال لطف کند و آماده شویم برای پاداشی که انتها ندارد.
وی ادامه داد: در ادامه باب سوم کتاب به برخی از الطاف الهی اشاره کرده و عنوان می‌کند از جمله اینکه خداوند لطف کرده تا پرونده عمل ما با مرگ بسته نشود، بهره‌مندی پدر‌ و مادر از کار خیر فرزندان، در صورت انجام برخی اعمال خداوند فرشته می‌آفریند تا از جانب ما تا روز قیامت عبادت کند، کار در شب قدر را برابر با هزار ماه قرار داده، فکر کردن در یک ساعت را ۶۰ سال عبادت قرار داده، حضور یک شبه در حرم امیرالمؤمنین را معادل ۷۰۰ سال عبادت قرار داده و رفع نیاز یک مؤمن را برابر با ۹هزار سال عبادت قرار داده، در هر ماه سه روز روزه‌داری را روزه روزگار قرار داده است و این‌ها الطاف الهی است تا نا را برای سعادت ابدی آماده کند.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در ادامه بیان شده که خداوند تنها به این الطاف بسنده نکرده و حتی برای نیت هم به ما ثواب اعطا می‌کند.
امام جمعه تصریح کرد: در ادامه این باب از کتاب نصیحت کرده و می‌فرماید ای برادری که به دنبال رشد خود هستی مراقب باش که اثرگذاری کار تو ماندگار است و این گونه نیست که تمام شود و برای همین در برخی از روایات آمده که انسان خوشبخت کسی است که بدی‌هایش پس از مرگ تمام شود.
وی اضافه کرد: در ادامه توصیه می‌کند که گناه نکنید چرا که گاهی گناه انسان در نسل او هم تاثیر می‌گذارد و توصیه می‌کند که سراغ طاعت خدا بروید زیرا کاری که برای خدا انجام شود ماندگار است و در نسل انسان هم تاثیرگذار است.
آیت‌الله محامی با اشاره به نشست‌های پرسش و پاسخ به شبهات و مطالبات دانش آموزان در مدارس عنوان کرد: تجربه خوبی بود چرا که از افکار دانش‌آموزان مطلع می‌شویم و بازخوردهای خوبی از این جلسات گرفته‌ایم.
وی افزود: ائمه جمعه نیز باید در این جهت وقت گذاشته و با حضور در بین دانش‌آموزان با سعه صدر به سوالات و مطالبات هر یک از دانش آموزان پاسخ دهند.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: یکی دیگر از امورات پیش روی ائمه جمعه برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌هاست که باید مورد اهتمام قرار گیرد و در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان نیز بر اهمیت جهاد تبیین و لزوم استفاده از فرصت‌ها جهت پرداختن به این مهم تاکید شد و ائمه جمعه نیز باید در شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها در حوزه جهاد تبیین به ارائه طرح و اجرای آن بپردازند.
وی ادامه داد: انتخابات از دیگر مسائل مهم پیش روست که اصل مشارکت مردم حائز اهمیت است و ائمه جمعه باید مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت و به بیان معیارهای انتخاب بپردازند و از حمایت فرد یا گروه خاص در حوزه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری پرهیز کنند.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بنده برای هیچ مسئولیتی پیش قدم نشده‌ام و مبنای بنده این نیست که بخواهم کاندید شده و درخواست رأی مردم جهت واگذاری مسئولیت را داشته باشم و حتی در هنگام پذیرش مسئولیت در جایگاه نماینده ولی‌فقیه خدمت معاون سابق ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری نیز عنوان کردم که بنده اهل کاندید شدن در هیچ انتخاباتی نیستم.
آیت‌الله محامی ادامه داد: کسی که در جایگاه نمایندگی ولی‌فقیه قرار دارد زمانی باید کاندید شود که بدون تبلیغ، خواهش و بده بستان بتواند رأی بیاورد و اگر شرایط غیر از این باشد به مصلحت نیست که کاندید شود.
وی اذعان داشت: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری گاهی مشاهده می‌شود که فرد به صورت استقراضی از مناطق دیگر کشور منتقل می‌شود که همانند رحم اجاره‌ای خواهد بود زیرا در مواردی مشاهده می‌شود که فرد منتقل شده پس از کسب آرا حتی یک مرتبه هم به آن استان سر نزده و رفت و آمد و ارتباطی با مردم نداشته که در چنین شرایطی دیگر اثرگذار نخواهد بود. > اتاق خبر نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان: امام جمعه زاهدان اضافه کرد: در حوزه انتخابات مجلس خبرگان رهبری سه نفر از میان اهل سنت کاندید شدند که دو نفر تایید و یک نفر رد صلاحیت شد در حالی که انتظار داشتیم هر سه نفر مورد تایید قرار بگیرند.
آیت‌الله محامی گفت: افراد کاندید شده از میان شیعیان نیز تایید صلاحیت نشدند و حداقل انتظار این است که دو نفر از کاندیداهای سایر مناطق به سیستان و بلوچستان منتقل شوند تا مردم قدرت انتخاب داشته باشند که متأسفانه انجام نشده و در حال حاضر ما تنها دو کاندید از میان اهل سنت و یک کاندید از میان شیعیان داریم و امیدواریم انتخابات پر شور و با مشارکت بالای مردم برگزار شود و آنچه که خیر است رخ دهد و مردم بهترین انتخاب را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار