معاون سیاسی‌ و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در انتخابات ۱۱ اسفند یک میلیون و ۹۰۵ هزار و ۹۹۳ نفر در استان واجد شرایط رأی‌ دادن هستند.
کد خبر: ۱۱۵۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷ 23 February 2024

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، رضا شریفی در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان بیان کرد: آمار نهایی کاندیدهای تأیید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان ۲۵۳ نفر است که از این تعداد تاکنون ۸ نفر انصراف داده‌اند.

وی افزود: از سوم اسفند تا نهم اسفندماه فرصت تبلیغات انتخابی برای نامزدها است و در هر منطقه از شهرداری‌ها هر یک از کاندیدها می‌توانند یک ستاد انتخاباتی داشته باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار جمعیت واجد شرایط رأی‌دهندگان در سیستان و بلوچستان را یک میلیون و ۹۰۵ هزار و ۹۹۳ نفر عنوان و تصریح کرد: از این تعداد ۱۶۶ هزار و ۸۱۳ نفر رأی اولی هستند که ۸۵ هزار ۴۵ نفر مرد و ۸۱ هزار و ۷۶۷ نفر زن هستند.

شریفی اظهار کرد: تعداد کل شعب اخذ رأی در سیستان و بلوچستان یک هزار و ۸۶۱ شعبه است که از این تعداد ۹۰۱ شعبه ثابت و ۹۶۰ شعبه سیار است.

معاون سیاسی استاندار اذعان کرد: در زاهدان ۲۱۲ شعبه برای اخذ رأی وجود دارد که ۱۸۸ شعبه ثابت و ۲۴ شعبه سیار است

وی افزود: تمام کاندیداهایی که مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته‌اند در لیست نخبگان استان هستند و حتی اگر رأی نیاوردند هم می‌توانیم از آنها در قسمت‌های مختلف نظام استفاده کنیم.

شریفی خطاب به نمایندگان رد صلاحیت شده گفت: کسانی که رد صلاحیت شدند با اصلاح گذشته خود می‌توانند برای شرکت در دوره‌های بعد امیدوار باشند.

معاون سیاسی استاندار تصریح کرد: اگر بخواهیم یک مجلس قوی و توسعه محور داشته باشیم باید همه تلاش کنند تا انتخابات سالم با مشارکت گسترده برگزار کنیم.

شریفی اظهار کرد: برای اینکه ما بتوانیم مشارکت خوبی در انتخابات داشته باشیم سه اولویت انسجام اجتماعی، روایتگری صحیح و کادرسازی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: انسجام اجتماعی، یعنی ما نیاز به اتحاد و همدلی بیشتر در استان داریم و باید شیعه و سنی در کنار هم استان را بسازیم و این امکان‌پذیر نیست مگر اینکه با همدیگر وحدت داشته باشیم.

معاون سیاسی‌اجتماعی استاندار اظهار کرد: باید از تمام ظرفیت‌های استان که بیشترین و مهم‌ترین آن نیروی انسانی است درست استفاده کنیم؛ باید از نیروهای انسانی متخصص و هم‌افزا در راستای رسیدن به انسجام و آرامش اجتماعی بهره‌مند شویم.

شریفی خاطرنشان کرد: جبران عقب‌ماندگی و رسیدن به نقطه مطلوب با آرامش نخبگانی در جامعه صورت می‌گیرد که باعث آرامش در جامعه می‌شود و در این راه پیشرفت‌هایی هم داشته‌ایم.

وی افزود: اولویت دوم روایتگری صحیح از استان است که با تبدیل‌کردن تیترهایی خبر از امنیتی به فرهنگی و اقتصادی باعث پیشرفت در استان باشیم، برنامه‌ها و پروژه‌های که در حال انجام است را به مردم اطلاع‌رسانی شود.

این مقام مسئول گفت: اولویت سوم کادرسازی است و نیروهای نخبه دلسوز و ماندگار، معتقد و قدرشناس هم در استان و هم از نظر کشوری باید تقویت شوند و کسانی که به لحاظ سیاسی و اجتماعی همدیگر را قبول نداریم باید در کنار یکدیگر باشیم و برای قوی کردن استان تلاش کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار