مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان حدود ۹۰۰ مگاوات ناترازی در تامین برق دارد که عمده آن از استان‌های همجوار هرمزگان، کرمان و خراسان و حدود ۲۰ درصد از آن با مدیریت مصرف برق از طریق تشویق مشترکان برای صرفه‌جویی تامین می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴ 23 February 2024

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، مهدی پیری مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: طبق آمایش انجام شده ۷ پروژه حیاتی انتقال برق در استان باید اجرا شود که نیازمند تامین اعتبار به ارزش ۶۹۳ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: بزرگترین پروژه خط انتقال برق کشور در مسیر صعب العبور ایرانشهر- سراوان به طول ۲۱۰ کیلومتر به صورت دو مداره درحال اجراست.

پیری اظهار داشت: سیستان و بلوچستان دارای ۱۱۰ پست انتقال برق در سطح استان است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه انتقال و فوق توزیع برق در استان داریم که همکاران ما در فصل زمستان آن را برای بهره‌برداری در فصل تابستان آماده‌سازی می‌کنند تا شبکه پایداری در کل سال داشته باشیم.

وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان به طور میانگین هر سال حدود ۹ درصد رشد بار را تجربه می‌کند که شاخصه حرکت استان به سمت صنعتی شدن است و در این زمینه استان بیشترین رشد را در سطح کشور دارد. اوج نیاز مصرف برق استان ۲ هزار و ۲۷ مگاوات بوده که عمدتاً مصارف خانگی است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: در سال جاری ۸۷ مناقصه پروژه توسعه و احداث با بودجه دو هزار و ۵۶۳ میلیارد تومان در استان داشته‌ایم.

وی افزود: هم‌اکنون پنج پروژه خط فوق توزیع و انتقال برق به ارزش یک هزار و ۴۳۶ میلیارد تومان در استان فعال هستند که یکی از آنها بزرگترین پروژه خط انتقال برق کشور در مسیر صعب العبور ایرانشهر ـ سراوان به مسافت ۲۱۰ کیلومتر می‌باشد.

پیری ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ پروژه احداث پست با بودجه یک هزار و ۳۹۶ میلیارد تومان و پنج پروژه در زمینه توسعه مخابرات به مبلغ ۱۶۱ میلیارد تومان در استان در حال اجراست و پنج پروژه مهم نیز تا پایان سال در حوزه توسعه شبکه انتقال برق به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: به منظور عبور موفق از پیک‌ سال ۱۴۰۳ طبق آمایش انجام شده ۷ پروژه حیاتی انتقال و فوق توزیع برق در استان می‌بایست اجرا گردد که نیازمند تامین اعتبار به ارزش ۶۹۳ میلیارد تومان می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هشت مشترک فوق سنگین برق شامل سه کارخانه سیمان، انتقال آب حرمک، آب شیرین‌کن کنارک، منطقه آزاد چابهار و کارخانه مس «چهل‌کوره» در استان داریم و در آینده نیز قرار است پترو شیمی «نگین مکران»، فولاد «مکران چابهار» و معدن مس «جانجا» سیستان به این مشترکان اضافه شود.

پیری اظهار داشت: ظرفیت تولید همه انواع انرژی‌های تجدیدپذیر در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که می‌توان از آنها بهره برد. استان فرصت خوبی برای تولید انرژی از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر جهت صادرات به کشورهای همسایه دارد. نیروگاه بادی «میل نادر» در منطقه سیستان واقع در شمال استان از ابتدای بهمن سال ۱۴۰۱ با ظرفیت ۵۰ مگاوات مشغول تولید برق است.پیری با اشاره به آمار قابل توجه سرقت از تاسیسات و شبکه‌های انتقال برق، تصریح کرد: خواسته ما از قوه قضائیه برخورد جدی با سارقین خطوط برق است و ما در این راستا اقداماتی انجام دادیم ولی متاسفانه به دلیل وسعت استان مشکل جدی در این حوزه داریم. متاسفانه سرقت از خطوط انتقال برق می‌تواند باعث مشکلات زیادی از جمله خاموشی شهر شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حال حاضر برخوردهای محکم بازدارنده‌ای با سارقین صورت نمی‌گیرد و این افراد نمی‌دانند چه کار خطرناکی انجام می‌دهند که بارها باعث مرگ سارقین شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار