رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در قم:
رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در قم بر شناساندن هر چه بیشتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به همه ارکان این وزارتخانه تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹ 26 September 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، حمید مکارم در دیدار مدیر عامل این منطقه افزود: این نمایندگی تاکنون در چندین نوبت اقدام به ارسال جزوات معرفی منطقه ویژه به زبانهای مختلف برای سفارت خانه های مستقر در تهران و همچنین سفرای ایران در کشورهای خارجی کرده است.

وی توجیه همکاران وزارت امور خارجه و کارشناسان این وزارتخانه را در مورد مناسب بودن موقعیت منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برای سرمایه گذاری بسیار مهم و با ارزش توصیف کرد.

وی بیان کرد: حضور رایزنان اقتصادی کشورهای خارجی و همچنین کارشناسان اقتصادی در منطقه سلفچگان زمانی تاثیرگذار خواهد بود که تمامی زوایای مناسب و موقعیت منحصر بفرد این منطقه برایشان قابل لمس باشد و این امر زمانی محقق می شود که منطقه ویژه در کنار وزارت امور خارجه اطلاع رسانی مناسب را انجام دهند.

مکارم همچنین از آمادگی کامل نمایندگی وزارت امور خارجه در قم جهت هماهنگی و همکاری همه جانبه در امر اطلاع رسانی و دعوت از رایزنان اقتصادی و کارشناسان وزارت امور خارجه خبر داد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نیز در این دیدار ضمن قدردانی و تشکر از تلاش رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در قم، گفت: با توجه به توفیقی که در مذاکرات حاصل شده است و انشاالله تحریم ها به زودی رفع شود، پیش بینی می شود که کشورهای خارجی مراجعه بیشتری به ایران و مناطق مستعد سرمایه گذاری از جمله مناطق ویژه خواهند داشت.

سید مهدی طباطبایی همچنین دعوت از رایزنان اقتصادی سفارتخانه های کشورهای خارجی مقیم تهران را نیز در راستای تحقق همین اهداف دانست و از نمایندگی وزارت امور خارجه در قم نیز خواست تا همانند گذشته این همکاری و هماهنگی بیش از پیش ادامه یابد. 

این دیدار به دنبال پیشنهاد بازدید رایزنان اقتصادی سفارتخانه های کشورهای خارجی مقیم تهران که از سوی منطقه مطرح شده بود و به دعوت رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در قم جهت مطرح کردن دیدگاه ها و جمع بندی نظرات و بهتر برگزار کردن این بازدیدها، در محل این نمایندگی انجام شد.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم، در محدوده ای به وسعت دو هزار هکتار در 185 کیلومتری تهران، 50 کیلومتری قم و در چهار راه جاده های ترانزیت، در مرکز ایران واقع شده است؛ این منطقه به عنوان مهمترین و نزدیکترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی –اقتصادی کشور، واقع درمسیر جاده ابریشم، راه آهن سراسری و بزرگراههای اصلی شمال، جنوب ، شرق و غرب ایران می باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار