نخستین اتوبوس برقی کلانشهر اصفهان وارد مدار جابجایی شد.
کد خبر: ۱۰۳۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴ 07 March 2022

شهردار اصفهان در آئین بهره برداری آزمایشی از این اتوبوس گفت: حدود چهار ماه گذشته در روز‌های نخست آغاز فعالیت مدیریت جدید شهری، تفاهم‌نامه‌ای برای خرید اتوبوس‌های برقی با شرکت مپنا امضا شد که امروز طبق آن، اتوبوس‌های برقی پس از گذر از شهر مشهد و طواف به دور حرم رضوی به اصفهان رسید.
علی قاسم زاده با بیان اینکه به صورت تدریجی به سمت استفاده از اتوبوس‌های برقی می رویم تا یکی از منابع آلاینده شهری حذف شود افزود: شهرداری اصفهان از پس خرید این اتوبوس‌های برقی با هزینه‌های گزاف و سنگین فعلی بر نمی‌آید و باید دولت در این راه کمک کند، یا اینکه شرکت‌هایی مثل مپنا خود در این مسیر مشارکت و سرمایه‌گذاری کنند تا حمل و نقل شهر یک حمل‌ونقل پاک شود.
وی گفت: طول این اتوبوس برقی ۱۲ متر و با بیشینه بار مجاز ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم است که مجهز به ترمز بادی، درهای بادی و فرمان هیدرولیکی به شکل کف کوتاه و دارای رمپ ویژه ویلچر و مجهز به سه در است.
شهردار اصفهان افزود: این اتوبوس الکتریکی با یک بار شارژ قادر به طی مسافتی حدود 300 کیلومتر و زمان لازم برای شارژ پک باتری ۳۱۸ کیلوواتی با حداکثر توان ۱۰۰ کیلووات، در حدود ۵.۳ ساعت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار