شاخص کل بورس تهران با افزایش ۶ هزار و ۸۶۸ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۶۸ هزار واحد رسید.
کد خبر: ۱۰۳۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ 04 April 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، امروز دوشنبه ۱۵ فروردین در پایان معاملات بازار سهام، معامله گران بیش از ۱۵ میلیارد و ۱۶۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۵ هزار و ۸۰۶ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد کردند که این میزان ارزش معاملات خرد به بالاترین رقم از مهرماه ۱۴۰۰ رسیده تا خوش‌بینی به بورس در بین فعالان بازار سرمایه تقویت شود.

همچنین شاخص هم‌وزن با ۵۶۳ واحد افزایش، رقم ۳۷۳ هزار و ۲۶۷ واحد را به ثبت رساند؛ این در حالی بود که شاخص بازار اول افزایش ۹ هزار و ۴۴۸ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۱۷۷ واحدی را تجربه کردند.

 

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۱۲۳ هزار و ۶۰۲ معامله به ارزش ۱۲ هزار و ۱۱۹ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. 

همچنین، گروه فراورده‌های نفتی با ۶۵ هزار و ۹۷۰ معامله به ارزش ۹ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۶۶ هزار و ۱۶۸ معامله به ارزش ۶ هزار و ۵۴۵ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۴۷ هزار و ۷۴۲ معامله به ارزش ۵ هزار و ۵۴۵ میلیارد ریال و گروه شیمیایی با ۵۱ هزار و ۹۸۱ معامله به ارزش ۴ هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

 

شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شرکت پالایش نفت اصفهان، شرکت پالایش نفت بندرعباس، شرکت پالایش نفت تهران و گروه مپنا بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت پتروشیمی نوری، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر هم بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

در جریان معاملات امروز شاخص کل فرابورس با افزایش ۵۶ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۶۹۰ واحد رسید. به طوری که بیش از ۶ میلیارد و ۹۹۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک میلیون و ۸۴۹ هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال دادوستد شد./صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار