نشست رسانه ای ستاد استانی احیای دریاچه ارومیه در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز
همانطور که موفق شدیم زلزله ورزقان را در سایه مشارکت همگانی مدیریت کنیم، در احیای دریاچه ارومیه نیز باید همه ارگان ها و مردم به صورت موثر در کنار دولت باشند.
کد خبر: ۱۰۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵ 03 October 2015

به گزارش  خبرنگار تابناک تبریز، «خلیل ساعی» دبیر ستاد استانی احیای دریاچه ارومیه در نشست رسانه ای ستاد استانی احیای دریاچه ارومیه در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز برگزار شد.گفت : مردم همکاری کنند، دریاچه ارومیه تا سال 1402 احیا می شود

 وی با اعلام اینکه سطح دریاچه ارومیه نسبت به سال 1375 بیش از 8 متر افت داشته است، گفت: امروز سطح دریاچه ارومیه به 1270.07 متر از سطح دریاهای آزاد رسیده است.

وی با اشاره تلاش های گسترده دولت برای احیای نگین فیروزه ای آذربایجان، گفت: دریاچه ارومیه تا سال 1402 پس از اجرای برنامه ای ده ساله احیا خواهد شد.

ساعی در ادامه با بیان اینکه همراهی مردم با ستاد احیای دریاچه ارومیه لازم است و در غیر این صورت تلاش های دولت برای احیای دریاچه موفق نخواهد بود، گفت: آگاهی نداشتن یا همکاری نکردن اهالی بومی حوضه آبریز دریاچه ارویمه با طرح های نجات بخش دریاچه ارومیه و مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه زیان های جبران ناپذیری را برای خود آنها و کشورمان به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه امسال دولت 1950 میلیارد تومان بودجه برای احیای دریاچه ارومیه مصوب کرده است، گفت: همانطور که موفق شدیم زلزله ورزقان را در سایه مشارکت همگانی مدیریت کنیم، در احیای دریاچه ارومیه نیز باید همه ارگان ها و مردم به صورت موثر در کنار دولت باشند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی در ادامه به گرمای بی سابقه تابستان امسال اشاره کرد و گفت: تابستان امسال 2.1 درجه گرم تر از تابستان گذشته بود و این باعث تبخیر شدید آب دریاچه ارومیه شد، اما می توان گفت در برنامه تثبیت آب دریاچه ارومیه تا 85 درصد به موفقیت رسیدیم.

ساعی با اشاره به لایروبی رودخانه آجی چای، گفت: به امید خدا در مهر و آبان سال جاری شاهد بهتر شدن شرایط دریاچه ارومیه خواهیم بود و شرایط خیلی بهتری از سال گذشته خواهیم داشت.

وی در خصوص اصلاح جاده میانگذر دریاچه ارومیه برای تسهیل جریان های آبی دریاچه نیز، گفت: این طرح در دست مطالعه قرار دارد و در صورتی که مشخص شود احداث جاده میانگذر در بحرانی شدن اوضاع دریاچه ارومیه تاثیر زیادی داشته است، طرح اصلاح و ایجاد معابری برای جریان یافتن آب دریاچه اجرا خواهد شد.

دولت بدون همیاری مردم نخواهد توانست کاری پیش ببرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست رسانه ای، گفت: احیای دریاچه ارومیه نیازمند همکاری تنگاتنگ مردم و دولت است و دولت بدون همیاری مردم نخواهد توانست کاری پیش ببرد.

«صادق پور مهدی» ادامه داد: دولت از آحاد مردم ایران می خواهد برای احیای طرح های نجات بخش دریاچه ارومیه به دولت کمک کنند و در مصرف آب صرفه جویی کنند.

وی در خصوص انتقال آب ارس نیز، گفت: طبق مطاعات انجام شده آب ارس و دریاچه ارومیه از لحاظ شیمیایی با یکدیگر هم خوانی ندارند، لذ آب ارس به تبریز منتقل خواهد شد و در ازای آن دیگر منابع آبی منطقه به دریاچه ارومیه سرازیر خواهد شد.

پومهدی ادامه داد: طرح تجمیع و تصفیه فاضلاب تبریز و انتقال آن به دریاچه ارومیه در به سرعت در دست اجراست و تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان شرقی نیز در این نشست با تایید این خبر، گفت: 380 میلیارد تومان از محل اعتبارات احیای دریاچه ارومیه برای تجمیع، تصفیه و انتقال فاضلاب های تبریز، آذرشهر و عجب شیر به دریاچه ارومیه تخصیص داده شده است و در سه سال آینده به بهره برداری می رسد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ترک اوغلان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
آخه خداییش احیای دریاچه میدونید دغدغه چند میلیون آدمه؟ پس لطفا شعاریش نکنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
یعنی انتقال آب ارس به ارومیه کشک دیگه. آخه کدوم منابع رو میخواین منتقل کنید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
مردم رو سرکار نزارید لطفا جناب ساعی. عملیاتی رفتار کنید الان ند وقته فقط شعار میدید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :