بازدید دستگاه قضا گیلان از پیشرفت چند طرح عمرانی در تالش
رئیس کل دادگستری گیلان در سفر یک روزه به شهرستان تالش از محل احداث پل امید ۲۰ متری، کنار گذر و کمربندی در حال احداث این شهرستان بازدید کرد.
کد خبر: ۱۰۵۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵ 27 July 2022

 

به گزارش تابناک گیلان ؛ حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی ، رئیس کل دادگستری گیلان در سفر یک روزه خود به تالش ، پس از بازدید از روند ساخت چند طرح عمرانی در این شهرستان ، در شورای مدیریت و پیشگیری از وقوع جرم تالش که با حضور شورا‌های اسلامی شهر و روستا، دهیاران و آحاد مردم شهرستان تالش در مسجد قاسمیه این شهرستان برگزار شد شرکت کرد.

رئیس کل دادگستری گیلان در این نشست گفت: بنا به فرمایش امیرالمؤمنین اگر در مقابل دشنام دشمنان قرار گرفتید، عفت و حقانیت و شرافت خود را حفظ کنید و از دشمن تاثیر منفی نگیرید.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی با اشاره به زراندوزی در مسئولیت به عنوان ننگی بزرگ، افزود: ما به عنوان مسئول وظیفه خدمت داریم و این درحالیست که امروز در اجرای طرح هادی در گیلان مشکلات بزرگی را مشاهده می‌کنیم.

وی با انتقاد از ساخت و ساز‌های بی رویه در مناطق روستایی گیلان ، اضافه کرد: مردم چرا باید هزینه تخلف شما را بدهند؟ امروز بیش از هزار مورد خانه که بدون مجوز در اسالم ساخته شده مشاهده می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه در حوزه پسماند با کسی تعارف نداریم، گفت: از نهاد‌های متولی نظیر اداره حفاظت محیط زیست برای اجرای طرح‌های تاثیر گذار در خصوص مدیریت پسماند دعوت شد و متاسفانه تاکنون طرح قابل دفاعی را مشاهده نکردیم.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی افزود: بنده برای احقاق حقوق شما با قدرت به استان گیلان آمدم نه برای ثروت اندوزی و منفعت طلبی! توقف ۲۰ ساله ساخت کمربندی تالش ننگ نیست؟ ما به پشتوانه حمایت مردم، محکم گام بر می‌داریم و تا مشکل این پل حل نشود دست بردار نخواهم بود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان هم در این نشست با اشاره به ابلاغ شیوه نامه حکومتی امیرالمؤمنین علی علیه السلام به مالک اشتر برای اصلاح امور مردم به دور از نفسانیات، گفت: با توجه به مطالبات مردم و لزوم بیان حقایق، امروز مسئولان باید با حسن تدبیر، درست فکر کردن و آینده نگری مسائل و مشکلات مردم را بررسی کرده و برای حل کردن آن گام بردارند.

احمد آقایی با بیان اینکه دستگاه قضا مخالف با اجرای طرح هادی به صورت رانتی و سلیقه‌ای است، افزود: اسکله ۳۰ کیلومتری آستارا خالی است در حالی که افرادی به بهانه اشتغال زایی در تالش، در فکر تصرف سواحل و زمین‌های مردم هستند و دستگاه قضا اجازه فرصت طلبی به سودجویان را نخواهد داد.

فرماندار تالش هم در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های مادی و معنوی این شهرستان، گفت: این شهرستان با ۲۱۰ هزار نفر جمعیت، در حوزه گردشگری توان اقتصادی بسیاری دارد.

کیا عاشوری افزود: متاسفانه به دلیل مشکلات و کاستی‌های تالش، این شهرستان از برخی شهرستان‌ها، ۲۰ سال عقب است.

وی با اشاره به همراهی مردم تالش با مسئولان در همه شرایط، اضافه کرد: دولت در طول این مدت اقدامات خوبی انجام داده و انتظار مردم حل مشکلات سیل گذشته به یاری مدیران جهادی است.

فرماندار تالش این شهرستان را نقطه اتصال رشت به آستارا دانست گفت: چرا تالش در طول این سال‌ها از داشتن کمربندی محروم مانده؟ چرا برخی از مدیران استانی تمایل به حضور در این شهرستان ندارند؟ با حضور استاندار گیلان اتفاقات خوبی مانند حل مشکل آب آشامیدنی انجام شد و امیدواریم تغییرات مثبتی در تالش ایجاد شود.

کیا عاشوری با اشاره به راه اندازی چاه فلمن با اعتبار بیش از ۷۰ میلیارد تومان در تالش، افزود: هدف از احداث چاه فلمن و تکمیل خط انتقال آب، اتصال شبکه آبرسانی تالش به مخزن اصلی این شهر و رفع مشکل اب آشامیدنی تالش است.

وی با اشاره به اهمیت طرح آسفالت اسالم به خلخال بیان کرد: این طرح با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در دست اجراست.

فرماندار با اشاره به گستردگی شهرستان تالش با حدود ۴۰۰ روستا، گفت: دستگاه منابع طبیعی باید در بهسازی معابر روستایی و حل مشکلات روستا‌های تالش با دولت همکاری کند تا در راستای قانون برای این شهرستان کار‌های ماندگاری را انجام دهیم.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار