رئیس شورای شهر اصفهان گفت: تاکنون هزار و ۸۰۰ گزارش در سامانه سوت‌زنی ثبت شده که ۱۵ مورد از تخلفات صحت داشته است.
کد خبر: ۱۰۶۲۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶ 17 August 2022

محمد نورصالحی با بیان اینکه شورا از ۲ هزار میلیارد تومان درآمدهای خود گذشته تا درآمدها شفاف‌سازی شود گفت: مبارزه با فساد و شفاف‌سازی به خوبی در شهرداری دنبال شده که تاکنون هزار و ۸۰۰ گزارش در سامانه سوت‌زنی ثبت و اغلب به صورت تلفنی انجام شده است.

به گفته وی مباحث گزارش شده اغلب مسائل شهری بوده و در حوزه تخلفات ۳۰ مورد را حراست شهرداری پیگیری کرده که ۱۵ مورد آن صحت داشته است.

رئیس شورای شهر اصفهان عنوان کرد: سامانه سوت‌زنی با شماره ۳۸۹۰ پذیرای انتقادات و اعلام تخلفات از سوی مردم است، ۱۳۰ نفر از افرادی که با این سامانه تماس گرفتند اطلاعاتی از خود به جای نگذاشتند و از بین مابقی افراد ۱۵ نفر را با جایزه نقدی تقدیر می‌کنیم.

وی در راستای تغییر کاربری چهارباغ عباسی گفت: چهارباغ یک محور تجاری است که می‌تواند در دو محور پیاده‌روی و تفریحی و همچنین فرهنگی فعالیت داشته باشد.

نورصالحی ادامه داد: برای تکمیل میدان امام علی نیز باید مدیریت بهره‌برداری انجام و حتی بخش موزه آنکه همچنان راکد است بازسازی شود.

وی با اشاره به اینکه ساختمان بلااستفاده‌ای در شهرداری وجود ندارد، گفت: برخی از پارکینگ‌های شهرداری مخاطب کمتری دارند و پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه دغدغه و نگرانی در خصوص عملکرد رسانه‌های شهرداری از مدت‌ها پیش وجود داشته، گفت: رسانه‌های شهرداری باید به سمت خودکفایی بروند که از بودجه شهرداری استفاده نکنند.

وی وجود پیوست فرهنگی رسانه‌ای را ضروری دانست و افزود: این امر به صورت تکلیف از شهرداری در جلسات مطرح شده و در دستور کار قرار می‌گیرد.

نورصالحی با اشاره به افزایش اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری گفت: در مجموع تا اول مهرماه سال جاری هزار دستگاه اتوبوس را در ناوگان حمل و نقل شهری خواهیم داشت که در واقع ۴۰۰ اتوبوس در این دوره از مدیریت شهری اضافه و حدود ۵۰۰ میلیارد هم برای آن هزینه شده است.

وی ادامه داد: در راستای تکمیل خط دو مترو تمام اقدامات برای عدم توقف پروژه پیگیری شده و تاکنون عملیات اجرایی خط دوم ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به قرارداد مپنا به عنوان اتفاقی مهم در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ گفت: شرکت مپنا به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده داخلی برای تأمین تجهیزات ناوگان مکانیکال برق خط دوم مترو است که قرار داد آن به ارزش ۵۹۰ میلیون یورو بسته شده است.

پیش‌روی شهروندان با برنامه جمع‌آوری زباله

وی در خصوص جمع آوری زباله و تغییر طرح آن تصریح کرد: متأسفانه تغییرات بین روزهای زوج و فرد هفتگی و ماهانه باعث بی دقتی شده اما همچنان گزارشات نشان می‌دهد که بالای ۹۰ درصد شهروندان با زمان بندی پیش می‌روند و هزینه بیشتری برای جلوگیری از تلنبار زباله شده و در گذرهای اصلی رصد و جمع‌آوری به طور مرتب انجام می‌شود.

نورصالحی مطالبه جریان پایدار زاینده رود را در اولویت‌های مسائل زیست محیطی شهر اصفهان دانست و گفت: هر ماه جلسات با نمایندگان برگزار می‌شود واز سویی دیگر ۳۰ بند به استاندار با اولولیت آب پیشنهاد داده شده و باید رسانه‌ها موضوع جریان دائمی زاینده رود را دائماً پیگیری کنند.

وی خاطر نشان کرد: کارگروه بافت تاریخی در شورا برای رسیدگی به امور تشکیل شده و گذر آقانجفی به دلیل سو مدیریت نابسامانی دارد و بر اساس مصوبات کف‌سازی آن با همکاری میراث به نحو مطلوب انجام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به استخدام فامیلی در شهرداری، خاطر نشان کرد: در زمینه استخدام فامیلی از سوی اعضای شورای اسلامی شهر اگر اسمی وجود دارد به طور جد پیگیری خواهد شد.

وی همچنین به احداث بزرگ‌ترین موزه در اصفهان و پیگیری کارخانه ریسباف اصفهان گفت: کارخانه ریسباف سال‌هاست تملک شده، اما اتفاقی نیفتاده است، اما با پیگیری نمایندگان و مدیریت شهری به سمت اجرا می‌رود. علاوه بر آن پیگیری پروژه سالن اجلاس، تئاتر شهر در چهارباغ پردیس مشاهیر نیز در دستور کار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار