در نشست خبری استاندار قم مطرح شد؛
سید محمد تقی شاهچراغی در نشستخ خبری خود با اصحاب رسانه شرحی از تعیین تکلیف و تکمیل پروژه های عمرانی بیان و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.
کد خبر: ۱۰۶۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰ 24 August 2022

به گزارش تابناک قم، سید محمدتقی شاهچراغی، استاندار قم، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت برگزار شد گفت: رویکرد دولت بر ساخت و راه اندازی فرودگاه بین المللی قم است و امیدواریم در این دولت فرودگاه ساخته و تکمیل شود. ما هم‌اکنون منتظر نتیجه گیری سرمایه گذار و شرکت ارم‌کیش هستیم تا تعیین شود ادامه ساخت و فرآیند فرودگاه به چه صورت خواهد بود.

مترو قم منتظر قطار است/منوریل از محل تهاتر نفت تکمیل خواهد شد

استاندار قم در پاسخ به تعیین تکلیف وضعیت مترو قم گفت: نوع واگن و قطار های موجود در کشور تفاوت داشته و امکان تامین قطار از سوی مترو تهران برای قم فراهم نبوده از این جهت به سراغ تامین قطار به صورت واردات و یا تحویل از شرکت واگن سازی تهران رفته ایم.

شاهچراغی همچنین پیرامون وضعیت منوریل گفت: شرکت‌ مپنا که قبلا منوریل قم را راه اندازی کرده متولی ادامه آن خواهد بود و تامین اعتبار آن از محل تهاطر نفت است و هم‌اکنون پروژه وارد فاز فنی و عملیاتی شده است.

همچنین مصوب شده است پروژه منوریل تا پس از حرم امتداد پیدا کند و در حاشیه آن امکاناتی از جمله زائر سرا تعبیه شود‌.

زمین های انتهای شهرک قدس جزو نهضت ملی مسکن نیست

شاهچراغی، استاندار قم پیرامون وضعیت زمین های انتهای شهرک قدس گفت: این زمین ها بین سال ۹۳ تا ۹۶ از وزارت راه و شهرسازی به تملک سپاه در آمده است.

توافقی بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع برای احداث ۵ هزار واحد مسکن در این زمین ها برای نیروهای مسلح بوده است که این تصمیم در دولت قبل‌ گرفته شده و با مبحث نهضت ملی مسکن تفاوت دارد. این‌ زمین ها به قیمت کارشناسی و به صورت آزاد خریداری شده است و مالکیت آن ها متعلق به نیروهای مسلح و ایثارگران می باشد. همچنین در سال ۹۸ توافقات ساخت و مراحل پروانه در شهرداری به صورت قانونی انجام شده است./تابناک

استاندار با اشاره به پذیرش سه روزه زائران اربعین از ۸ شهریور در مسجد مقدس جمکران، گفت: تمام ظرفیت‌های مسجد مقدس جمکران، و در صورت لزوم مصلی و برخی از مساجد استان آماده پذیرش زائران اربعین است.

شاهچراغی از توقف سه روزه زائران خارجی در شهر قم خبر داد و افزود: ظرفیت‌ها برای پذیرایی از زائران اربعین که از کشور‌های عراق، پاکستان و هند به استان می‌آیند فراهم است.

استاندار تامین مسکن را یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت خواند و افزود: در استان قم ۱۲۸ هزار نفر در طرح مسکن متقاضی بودند که ۹۲ هزار نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند.

شاهچراغی با بیان اینکه ساخت ۴ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی  در استان در دستور کار است، گفت: این واحد‌ها از ۱۰ درصد تا ۹۰ درصد پیشرفت دارند.

وی ساماندهی سکونت‌های غیر رسمی، بافت فرسوده و ساختمان‌های مسکونی زیر دکل را از دیگر معضلات شهری دانست که استانداری پیگیر رفع آن‌ها است.

شاهچراغی جابه جایی دکل برق فشار قوی از داخل بافت مسکونی را راه برطرف کردن این معضل بیان کرد و اعتبار این طرح را ۱۱۵ میلیارد تومان دانست.

استاندار تصریح کرد: ۵۰ درصد از این اعتبار از محل استان (۳۲ هکتاری) و ۵۰ درصد آن از وزارت نیرو تامین و این طرح به زودی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به ورود برخی از اتباع خارجی به خاک ایران و به خصوص استان قم از سال گذشته، گفت: تمامی اتباع حاضر در استان دارای شناسه هویتی هستند.

شاهچراغی در پاسخ به پرسشی درباره واگذاری برخی زمین‌های شهرک قدس، گفت: این زمین‌ها در دولت گذشته بر اساس قیمت کارشناسی به نیرو‌های مسلح واگذار شده است.

استاندار قم افزود: این واگذاری مرتبط با طرح مسکن دولت نیست و قرار است ۵ هزار واحد مسکونی در این زمین‌ها ساخته شود.

وی گفت: در هفته دولت ۱۸۱ طرح به ارزش ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با اشتغالزایی برای ۴ هزار و ۶۰۰ نفر در قم به بهره‌برداری می‌رسد.

دوم تا هشتم شهریور ماه هر سال با عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار