معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان گفت: پروژه‌ پژوهشی «بررسی و ارائه راهکارهای مناسب جهت تعمیر و نگهداری انواع درزهای انبساطی پل‌های شهر اصفهان با رویکرد پیشگیرانه» در قالب یک کتاب منتشر و در اختیار شهرداری های سراسر کشور قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۶۷۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸ 09 September 2022

سعید ابراهیمی با اعلام این خبر گفت: پروژه‌ پژوهشی «بررسی و ارائه راه‌کارهای مناسب جهت تعمیر و نگهداری انواع درزهای انبساطی پل‌های شهر اصفهان با رویکرد پیشگیرانه» در قالب یک کتاب منتشر و توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور جهت استفاده در سطح ملی در اختیار شهرداری های سراسر کشور قرار گرفت.

او تصریح کرد: حوزه بهره‌بردار این پروژه، معاونت عمران شهری و مجری آن محسن ابوطالبی عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان است که در قالب یک پروژه پژوهشی توسط معاونت برنامه ریزی انجام شده است.

ابراهیمی افزود: در این کتاب به منظور رسیدن به اهداف مدنظر اعم از آشنایی با انواع درزهای انبساط، چک لیست‌های بازرسی، بهینه‌ترین نوع درز انبساط در پل و موضوعات مشابه آن مطالبی ارائه شده است.

 رئیس اداره پژوهش شهرداری اصفهان نیز در این باره گفت: این پروژه به صورت یک کتاب در خدمت مدیریت شهری قرار گرفته است.

دیبا هاشمی افزود: درزهای انبساط یکی از اجزاء مهم پل‌ها است که در انواع مختلفی تولید می‌شود و از این درزها برای جلوگیری از ایجاد تنش‌های بیش از حد و خرابی‌های ناشی از انبساط و انقباض پل بر اثر تغییرات دمای محیط پیرامون و عوامل طبیعی استفاده می‌شود.

او ادامه داد: هنگامی که این درزها عملکرد خود را از دست بدهند منجر به بروز مشکلات بسیاری می‌شوند و این امر، ضرورت نگهداری و تعمیرات آن‌ها را به صورت ادواری مطرح می‌کند. 

هاشمی ادامه داد: در این میان، درک صحیح انواع روش‌های نگهداری و تعمیر درزهای انبساطی، ضمن افزایش طول عمر آن‌ها می‌تواند هزینه‌ی بهره‌برداری از آن‌ها را به حداقل برساند.

به گفته او، کتاب درزهای انبساط پل (مفاهیم، طراحی و نگهداری) بر اساس نتایج پروژه‌ پژوهشی «بررسی و ارائه راهکارهای مناسب جهت تعمیر و نگهداری انواع درزهای انبساطی پل‌های شهر اصفهان با رویکرد پیشگیرانه» تدوین شده است.

او توضیح داد: این کتاب دارای شش بخش اصلی شامل تاریخچه مطالعات پیشین، بررسی انواع درز انبساط، روش‌های تعمیر و نگهداری، محاسبات و طراحی درز انبساط، راهنمای نظارت بر درزهای انبساطی و روند انتخاب بهینه توسط ناظر، انتخاب بهینه درز انبساط و ارائه نقشه‌های اجرایی درزهای انبساطی است.

رئیس اداره پژوهش شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این اداره با توجه به نیازهای مختلف حوزه مدیریت شهری، عناوین پژوهشی را تعریف و با اعلام فراخوان‌های رسمی در رسانه‌ها و سامانه‌های شهرداری اصفهان از نخبگان و اساتید دانشگاه دعوت می‌کند تا پیشنهادات خود را در قالب طرحواره‌هایی ارائه کنند.

به گفته هاشمی، در نهایت از سوی شهرداری اصفهان با بهترین طرحواره قرارداد پژوهشی منعقد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار