تابناک هرمزگان- استاندار هرمزگان گفت: سالانه ۳۵۰ هزار تن انواع آبزیان در استان برداشت می‌شود که ۹۰ درصد مربوط به صید و صیادی و ۱۰ درصد نیز در حوزه پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو است.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰ 26 February 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// مهدی دوستی روز یکشنبه در دیدار با نمایندگان تعاونی‌های صیادی هرمزگان افزود: باتوجه به این ظرفیت خوب و برای تقویت ذخایر آبزیان، زیستگاه‌های مصنوعی آبزیان در آب‌های غرب استان ایجاد شده و کار مطالعه احداث این زستگاه‌ها در شرق نیز درحال انجام است.

وی صید و توجه به صیادان بومی را از اولویت‌های مهم در هرمزگان دانست و بیان کرد: آمادگی برای حمایت از جامعه صیادی وجود دارد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: جامعه صیادی باید بر لزوم اتحاد و انسجام و دوری از اختلافات توجه کنند تا بتوانند در قالب اتحادیه استانی حرف‌های خود را بهتر به گوش مسوولان برسانند.

دوستی اضافه کرد: آماده‌ایم مجوزهای صیادی اخذ شده را به اتحادیه با شناختی که از صیادان دارد، بدهیم تا نسبت به توزیع مجوزها اقدام کند.

بنا به نظر استاندار هرمزگان، اتحادیه متمرکز و یکپارچه می‌تواند جامعه صیادان این استان را خوبی نمایندگی کرده و بر مجلس و دولت تاثیر گذاشته و خواسته‌های این جامعه پر تلاش زودتر محقق شود.

دوستی یادآورشد: همچنین در راستای کمک به صیادان آمادگی داریم تسهیلات کم بهره برای خرید ادوات صیادی به صیادان اعطا کنیم.

وی، با اشاره به اینکه استان هرمزگان ۶۳ بندرگاه تجاری و صیادی کوچک و بزرگ دارد، گفت: برای لایروبی این بندرگاه‌ها برنامه ریزی شده تا همه بنادر لایروبی شوند.

استاندار هرمزگان اظهارامیدواری کرد: در بودجه سال ۱۴۰۲ این مساله به نتیجه برسد.

انتهای پیام//

برچسب ها: آبزیان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار