استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام با بیان اینکه نخبگان استان با پژوهش نیازهای اساسی استان را برطرف کنند، گفت: مشکل تنش آبی یکی از مهمترین مساله‌های اولویت دار استان محور کار تحقیقاتی و پژوهشی جامعه نخبگانی استان قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۰۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ 19 April 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛حسن بهرام نیا،در نشست کارگروه آموزش پژوهش فنآوری و نوآوری استان ایلام، اظهار کرد: گزارشی که از کانون نخبگان استان در این جلسه ارایه شد، بسیار امیدوار کننده بود.

وی با تاکید بر تلاش نخبگان استان برای تحقق شعار سال رشد تولید و مهار تورم، ابراز کرد: امروز حرف اول را در هر جامعه نخبگان مشخص می زنند و جامعه ای پیشرفته است که از سطح عقلانیت و تعداد نخبگان بیشتری برخوردار باشد.

استاندار ایلام با بیان اینکه به نخبگان و جامعه نخبگان استان امیدواریم هستیم، گفت: یکی از مهمترین مطالبات رهبر فرزانه انقلاب تأکید بر مسئله محور بودن برنامه‌ها است و تأکید کردند در رابطه با مسئله محوری، چند ویژگی از جمله مطالبه مردمی، ضرورت و فوریت مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: توصیه می شود که پژوهش های نخبگان استان براساس اصل مسأله محوری با اولویت های ضرورت، مطالبه مردمی و فوریت باشد، تصریح کرد: امنیت اقتصادی و معیشت مردم، تنش های آبی، اصلاح الگوی کشت و توجه به حوزه فناوری نفت و گاز و انرژی از جمله حوزه هایی است که می تواند در اولویت کار نخبگان و پژوهشگران استان باشد.

استاندار ایلام یادآور شد: با تاکید بر اینکه جامعه ای توانمند است که سطح نخبگانی آن بالا باشد، گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لازم است که از طرح های پژوهشی بر اساس نیازهای استان حمایت کند.

وی بیان کرد: تولید علم باید بر اساس سرمایه باشد که دانش و علم و پژوهش های انجام شده در راستای تجاری سازی و تولید محصول مورد نیاز مردم و رفع مشکلات کشور باشد.

بهرام نیا با اشاره به اینکه چگونگی تکمیل سیکل اقتصاد و نفت استان یکی از اولویت های مهم در حوزه پژوهش است، گفت: ۱۱ درصد منابع گازی و ۶ درصد نفتی کشور در استان ایلام واقع است و با توجه به پتانسیل تبدیل استان به پارس غربی کشور، باید بر روی چگونه بالفعل کردن این ظرفیت ها دست به کار شده و در نهایت در راستای رشد تولید و مهار تورم نقش آفرینی کرد.

استاندار ایلام با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی منجر به خام فروشی می شود اما با استفاده از دانش روز می توانیم بهره‌وری را بالا و از خام فروشی جلوگیری کنیم و این شدنی است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار