مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت : با توجه به کاهش بارش‌ها در سال آبی جاری و احتمال بروز کم آبی در کشور مدیریت مصرف آب در شهرستان خوی نیز جزء اولویت‌هاست.
کد خبر: ۱۱۱۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱ 26 June 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، یداله سلطانی همچنین با اذعان به کمبود منابع آبی علی الخصوص در شهر خوی اعلام کرد: شرکت آب و فاضلاب خوی در تلاش است با اقدامات اجرایى از جمله تنظیم فشار در کلیه مناطق شهر خوی عدالت در دسترسی به آب را تامین نماید لیکن مشارکت مردمی در مدیریت مصرف آب مهم ترین راهکار عبور از بحران های کم آبی در تابستان پیش رو است.
سلطانی با اشاره به اقدامات انجام شده برای گذر از تنش آبی تابستان ۱۴۰2 اظهار کرد: اقدامات متععددی برای گذر از تابستان 1402 انجام داده ایم که میتوان به حفر چاه عميق به تعداد 3 حلقه در روستاهای يزدكان ، كوتان آباد و شهر خوي ، حفر و تجهيز 2 حلقه چاه در روستاهای خنجر خان و مرتضي قلي كندي ، بازديد و بازنگري كليه چاهها و ايستگاههاي پمپاژ براي عملكرد صحيح منصوبات ، مهندسي مجدد الكترو پمپ 2 مورد در ايستگاه سر چاهي مجتمع بابكان و ايستگاه پمپاژ بابكان ، تعويض پمپ جهت افزايش دبي برداشتي 5 مورد در چاه شماره 8 خوي ، سيه باز، گيرناويك، شيوان كندي وآغ بولاغ صفائیه ، خريد و نصب 39 دستگاه تله متري و تنظيم ساعت فرمان كليه تاسيسات جهت كنترل هدر رفت آب و كاهش مصرف برق مصرفي تاسيسات ، سرويس 5 دستگاه ژنراتور جهت كاركرد در اوج مصرف برق و مواقع قطعي برق تاسيسات اشاره کرد .
وی از دیگری اقدامات این شرکت جهت حفظ آمادگی نیروهای عملیاتی رابرگزاری مانور دیزل ژنراتور، مانور تانکرهای آبرسانی، شناسایی روستاهای مواجهه با تنش آبی، رصد تماس‌های مردمی از سامانه ۱۲۲ اعلام کرد .
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت : یکی از مهمترین راههای مدیریت مصرف و کاهش هدر رفت آب شناسایی و قطع انشعابات غیر مجاز است که این شرکت با افزایش اکیپ های شناسایی انشعابات غیر مجاز آب اقدام کرده است وی همچنین شناسایی و تعویض کنتورهای خراب را از راهکارههای مدیریت مصرف اعلام کرد .
سلطانی تصریح کرد : ارسال اخطار به مشترکین با مصرف نامتعارف و تذکرهای لازم در مدیریت مصرف آب نقش بسزایی دارد که این شرکت با عزم جدی در این راه در حال تلاش است .
وی به پروزه های در حال اجرای تامین آب در شهر ها و روستاهای شهرستان اشاره کرد و تصریح کرد : این پروژه ها در شهرهای خوی ، فیرورق ، ایواوغلی ، قطور ، دیزج دیز ، زرآباد و همچنین روستاهای بلسور علیا ،حاجتکده ،دنبکی ، رازی ،زری ،کوتان آباد ، آلمالو ، یزدکان در حال اجرا هستند و برخی از این پروژه ها در هفته دولت به بهره برداری خواهند رسید .

برچسب ها: ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار