مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان: سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵۵ روستا و در سال ۱۴۰۱ حدود ۹۹ روستا با کمبود آب و جیره‌بندی مواجه بودند که امسال این تعداد به ۷۹ روستا رسیده است.
کد خبر: ۱۱۱۴۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷ 11 July 2023

به گزارش تابناک مرکزی ؛مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به جهاد آبرسانی در روستا‌ها گفت: امسال۹۳۰ میلیارد تومان برای محرومیت زدایی در ۱۴۱ روستا اعتبار در نظر گرفته شده و عملیات اجرایی برای آبرسانی، اصلاح شبکه، احداث چاه انجام می‌شود تا مشکل آب آن‌ها برطرف شود.

حشمت‌ الله عباسی افزود: سال گذشته در سراسر کشور ۱۰ هزار روستا در دستور کار جهاد آبرسانی قرار گرفت که استان مرکزی ۶۷ روستا را در برنامه داشت.

او گفت: امیدواریم با اقداماتی که امسال برای روستا‌های محروم و کم‌برخوردار انجام می‌شود، این روستا‌ها از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شوند و تنش آبی در روستا‌ها کاهش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی افزود: باتوجه به اینکه امسال در سومین سال خشکسالی قرار داریم این موضوع اثرات سویی بر روی منابع داشته به طوری که منابع آبی محدود و بعضی از آن‌ها نیز با مشکل رو به رو شده است.

عباسی گفت: اکنون بعضی از روستا‌ها با تنش آبی مواجه هستند البته در شهر‌های استان به جز شهرستان ساوه این مشکل وجود ندارد که امیدواریم بتوانیم با مدیریت و همکاری مردم در میزان مصرف فصل تابستان را بدون مشکل سپری کنیم.

او با بیان اینکه بعضی از روستا‌ها با تانکر آبرسانی می‌شوند گفت: سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵۵ روستا و در سال ۱۴۰۱ حدود ۹۹ روستا با کمبود آب و جیره‌بندی مواجه بودند که امسال به ۷۹ روستا رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه در فصل گرم سال قرار داریم و خشکسالی نیز بیشتر شده مصرف سرانه رو به افزایش است به طوریکه در برنامه ششم، مصرف سرانه آب ۱۵۸ لیتر بوده که طبق برنامه باید به ۱۲۷ لیتر می‌رسید، اما متأسفانه با شیوع کرونا به ۱۹۴ لیتر افزایش پیدا کرده همچنین گرم شدن هوا نیز تاثیر گذاشته و به بالای ۲۰۰ لیتر رسیده که انتظار می‌رود مردم در مصرف مدیریت لازم را داشته باشند تا با کمبود مواجه نشویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار