سرپرست اداره شیلات تنگستان از اجرایی شدن تجهیز موج شکن بندر صیادی عامری این شهرستان خبر داد و گفت: این پروژه با اعتباری افزون بر ۱۴۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.
کد خبر: ۱۱۲۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴ 27 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر و به نقل از خبرگزاری تسنیم، ابوذر حبیبی شامگاه سه‌شنبه در نشست با حضور در تعاونی صیادی عامری بوالخیر در جمع مالکین شناور‌های صیادی این بندر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به همکاری و فعالیت بسیار ارزشمند تعاونی بهره‌بردار و تعاونی صیادی اسکله عامری، اظهار داشت: در حال حاضر اصلاح و تعمیر سیستم روشنایی اسکله عامری در حال اجرا است و به‌زودی مشکل بویه مستقر در اسکله برطرف می‌شود.

وی با اشاره به پیگیری و حمایت فرمانداری شهرستان تنگستان و شیلات استان بوشهر عنوان کرد: ۳۵ میلیارد ریال اعتبار برای اسکله عامری مصوب شده که با این اعتبار تجهیز این اسکله به سیستم اطفای حریق، تکمیل سیستم روشنایی و محوطه‌سازی در دستور کار است.

سرپرست اداره شیلات تنگستان از تخصیص ۶۳ میلیارد ریال برای ساماندهی اسکله‌های صیادی تنگستان خبر داد و بیان کرد: با این اعتبار تلاش می‌شود بخشی از مطالبات صیادان در اسکله‌های صیادی تنگستان برطرف شود.

حبیبی آموزش ملوانان صیادی را از برنامه‌های مهم شیلات تنگستان دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به همکاری و پیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر به‌زودی با واگذاری ساختمان آموزش اسکله عامری به بخش خصوصی، آموزش ملوانان و ناخدایان شناور‌های صیادی و تجاری در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی از تعمیر و راه‌اندازی مجدد دستگاه بی سیم برای برقراری ارتباط دریایی در اسکله عامری تنگستان خبر داد و گفت: کاربری این دستگاه با کمک تعاونی در اختیار جامعه صیادی تنگستان قرار خواهد گرفت و صیادان برای اطلاع‌رسانی و استفاده در مواقع اضطراری از این دستگاه استفاده خواهند کرد.

سرپرست اداره شیلات تنگستان با اشاره به اتمام فاز اول تعمیر موج شکن بندر صیادی عامری عنوان کرد: این پروژه با اعتباری افزون بر ۱۴۰ میلیارد تومان در حال اجرا است و فاز دوم این عملیات نیز ترمیم بخش‌های باقیمانده موج شکن و روسازی آسفالت آن در دستور کار قرار دارد.

حبیبی مطالعات ترمیم و اطاله اسکله لنج‌ها، اسکله شناور برای ساماندهی قایق‌ها و تأسیسات برقی و مکانیکی پسکرانه در سال‌های گذشته را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: سازمان شیلات ایران آمادگی دارد در صورت تامین منابع مالی فاز سوم این حوزه اجرایی کند.

در ادامه مالکین شناور‌های صیادی مهمترین مطالبات خود را مربوط به همکاری ادارات بیمه عنوان شد که در موقع بروز حوادث با روال اداری پر پیچ و خم مواجه هستند و گلایه آن‌ها از این موضوع که ادوات صید با قیمت بالا مشمول بیمه نمی‌شود.

عدم توجه به درآمد صیادان با توجه به کاهش وضعیت ذخایر آبزیان و شفاف نبودن وضعیت مشمول شدن صیادی در ردیف شغل‌های سخت و زیان‌آور از دیگر مطالبات صیادان تنگستان بود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار