معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: ساختار سازمانی، اداری و نیروی انسانی مورد نیاز دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چابهار هر چه سریعتر تکمیل شود تا شاهد تغییر و ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت جنوب سیستان و بلوچستان باشیم.
کد خبر: ۱۱۳۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶ 16 October 2023

جواد سپاهی گفت: با ایجاد ساختار این دانشکده جدید التاسیس، کمبود نیروی انسانی جبران و در نهایت شاهد ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان سواحل مَکُران خواهیم بود.

وی افزود: در صورت تکمیل زیرساخت‌ها و مستقر شدن متخصصان رشته‌های مختلف پزشکی، ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار و ساخت بیمارستان در دشتیاری، قصرقند، پلان و زرآباد، بندرچابهار می‌تواند یکی از قطب پزشکی در منطقه تبدیل شود.

فرماندار چابهار با بیان اینکه ساخت ۶ خانه بهداشت و یک مرکز جامع سلامت در بخش مرکزی این شهرستان، باعث ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی منطقه خواهد شد، خاطرنشان کرد: به لطف خدا و همکاری مردم و توجه ویژه دولت سیزدهم با تخصیص اعتبارات لازم و تکمیل ساختار سازمانی و بکارگیری نیروی انسانی کیفیت خدمات رسانی در حوزه بهداشت و درمان چابهار متحول خواهد شد.

وی بر پیگیری مشکلات پیش روی بیمارستان امام علی (ع) چابهار، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و استحکام و مقاوم سازی و حل مشکلات آب این بیمارستان تاکید کرد و افزود: طبق اعلام دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چابهار در جنوب بلوچستان شاخص تخت بیمارستانی به ازای هر یک‌هزار نفر چهار دهم است که نسبت به ۱.۸ دهم میانگین کشوری در حد خیلی پایینی است.

دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چابهار با همت دولت سیزدهم و دستور رئیس جمهوری که یکی از مصوبات سفر به استان سیستان و بلوچستان بود در تاریخ ۱۴ مهرماه سالجاری(۱۴۰۲) رسما تاسیس و آقای ایرج ضاربان به عنوان نخستین سرپرست این دانشکده منصوب و معرفی شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار