از چهار فضانورد «اکسپدیشن ۷۰» سه فضانورد همچنان بر روی یک راهپیمایی فضایی آینده تمرکز کردند.
کد خبر: ۱۱۳۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰ 21 October 2023

 فضانوردان ناسا، لورال اوهارا و یاسمین مقبلی برای مطالعه «CIPHER» با هم همکاری کردند. مقبلی استفاده از دستگاه اولتراسوند را با حمایت پزشکان زمینی آموخت و قفسه سینه اوهارا را اسکن کرد تا خطرات قلبی عروقی در ریزگرانش را ارزیابی کند.

 
اقدامات یاسمین مقبلی در فضا خبرساز شد!
 
«CIPHER» متشکل از ۱۴ بخش است که طیف وسیعی از شرایط روانی و فیزیولوژیکی را که فضانوردان ممکن است در طول ماموریت‌های فضایی طولانی مدت تجربه کنند، بررسی می‌کند. این دو فضانورد زن همچنین به نوبت محموله‌ها را باز کرده و زباله‌ها را در کشتی تأمین‌کننده «Cygnus» شرکت «Northrop Grumman» بارگیری کردند.
 
در این میان آندریاس موگنسن از ESA (آژانس فضایی اروپا) برای آزمایش «Earthshine» دوربین دیجیتالی را در گنبد نصب کرد و از ماه عکس گرفت تا از نور خورشید منعکس شده از زمین عکس بگیرد. مهندس پرواز ساتوشی فوروکاوا عملکرد دوربین یک ربات را بررسی کرد که می‌تواند از راه دور یا مستقل در داخل ماژول آزمایشگاهی کیبو کار کند.
 
اوهارا و موگنسن قصد داشتند در این ماه یک پیاده‌روی فضایی برای جمع‌آوری نمونه‌ها و بررسی احتمال وجود میکروب‌ها در خارج از آزمایشگاه مداری انجام دهند. با این حال، مدیران مأموریت تصمیم گرفته‌اند که این راهپیمایی فضایی را به تعویق بیاندازند.
در این میان، دو راهپیمایی فضایی دیگر هنوز در برنامه ماه اکتبر هستند. دو فضانورد از «Roscosmos» برای یک پیاده‌روی فضایی که برای ۲۵ اکتبر برنامه‌ریزی شده‌است، آماده می‌شوند.

در راهپیمایی فضایی بعدی ناسا، مقبلی و اوهارا در ساعت 8:05 صبح روز 30 اکتبر، لباس‌های فضایی خود را روی باتری می‌گذارند که به معنای آغاز اولین سفر مشترک آنهاست. این دو نفر حدود شش و نیم ساعت را صرف برداشتن تجهیزات الکترونیکی در خارج از ایستگاه خواهند کرد.

خبرآنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار