رئیس اداره حفاظت محیط زیست جاجرم گفت: نتایج سرشماری پاییزه پستانداران شاخص در پناهگاه حیات وحش میاندشت از رشد بیش از ۴۰٪ درصدی جمعیت آهوان نسبت به سال گذشته حکایت دارد.
کد خبر: ۱۱۴۰۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰ 29 November 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، احمد صفرزاده، رییس اداره محیط زیست جاجرم اظهار کرد: جمعیت حیات‌وحش میاندشت طی سه سال اخیر رشد فزاینده‌ای گرفته و طبق نتایج سرشماری پاییزه پستانداران شاخص در پناهگاه حیات‌وحش میاندشت، جمعیت آهو نسبت به سال گذشته بیش از ۴۰٪ رشد داشته است.

وی گفت: پشتکار و تلاش محیط بانان میاندشت، حمایت‌های مادی و معنوی مسئولان و طبیعت دوستان امروز به نتیجه نشسته و باعث شده زیستگاه گونه نادر یوزپلنگ آسیایی به لحاظ طعمه و گونه حمایت شده آهو در وضعیت مطلوبی قرار بگیرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست جاجرم افزود: منطقه‌ای که اواسط دهه هشتاد زمزمه‌های خروج آن از لیست مناطق حفاظت شده به گوش می‌رسید امروز در صدر بهترین زیستگاه‌های آهوی کشور قرارگرفته است.

صفرزاده بیان داشت: در حالی که جمعیت آهو در کشور در حال کاهش است و بحران خشکسالی زیستگاه‌های حیات وحش را مورد تهدید قرار داده، اما محیط‌بانان میاندشت به خوبی این مشکل را مدیریت کرده‌اند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار