گله سگ‌های ولگرد در مناطق مختلف شهرستان رفسنجان به‌ویژه در روستاهای این شهرستان موجب ترس و وحشت دانش‌آموزان در مسیر مدرسه شده است.
کد خبر: ۱۱۴۱۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹ 01 December 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمان، معضل سگ‌های ولگرد در این شهرستان تمامی ندارد، در مناطق مختلف شهر و روستاها شاهد تعداد زیادی از سگ‌های ولگرد هستیم که در کوچه و خیابان‌ها پرسه می‌زنند و رعب و وحشت ایجاد می‌کنند.

ساکنان منطقه نوق این روزها بیشترین گلایه‌مندی را از وجود سگ‌های ولگرد دارند و آمار بالایی از حمله سگ‌ها نیز در این منطقه داریم.

مادر یکی از دانش‌آموزان اهل روستای محمدآباد هراتی با بیان اینکه هر روز صبح وقتی برای رفتن دخترم به مدرسه درب خانه را باز می‌کنیم با صحنه تکراری گله‌های سگ مواجه می‌شویم، اظهار کرد:  هر روز صبح فرزندم باید با ترس و دلهره مسیر خانه تا مدرسه را طی کند.

وی از مسؤولان می‌خواهد؛ تا قبل از آنکه سگ‌ها به یک انسان دیگر حمله کنند و بیماری هاری به جانش بیندازند و او را از پای در بیاورند، فکری به حال این معضل کنند.

در روستای دیگری نیز چند ماه قبل صبح هنگام که یک پیرزن عازم رفتن به منزل فرزندش بوده، یک قلاده سگ به او حمله کرده و او را از پا در می‌آورد و ده‌ها مورد از حمله سگ‌ها که در این شهرستان اتفاق افتاده است.

دهیاری‌ها و شهرداری‌ها برای این معضل چه برنامه‌ای دارند؟

علی کارگر یزدی شهردار صفائیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: با اجرای طرح جمع‌آوری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد شاهد کاهش چشمگیر جمعیت سگ‌ها در شهر صفائیه هستیم.

وی بیان داشت: دهیاری‌ها باید همکاری کنند و در یک طرح و برنامه منسجم نسبت به کاهش جمعیت سگ‌ها اقدام شود چراکه سگ‌های ولگرد از منطقه‌ای به منطقه دیگر می‌روند و اگر برنامه‌ای برای این معضل وجود نداشته باشد، جلوگیری از آن کار را سخت می‌کند.

دهیاران پای کارند

 حمید رضایی‌نسب دهیار همت‌آباد نوق نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به برنامه زنده‌گیری سگ‌ها اشاره داشت و گفت: اینکه سگ‌ها زنده‌گیری و در یک منطقه بیابانی رها شوند، دوباره شاهد حضورشان در روستاها خواهیم بود و این طرح جوابگو نیست.

وی تصریح کرد: در جلسه‌ای که با بخشدار برگزار شد، اولین موردی که مطرح کردیم معضل سگ‌های ولگرد بود که باید برنامه‌ای اعلام شود و دهیاری‌ها پای کار خواهند بود.

به گزارش فارس، طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و ساماندهی این حیوانات اگر استمرار داشته باشد می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد، اما اگر طرحی ناقص و موقتی باشد این معضل پایانی نخواهد داشت و هر روز شاهد افزایش جمعیت این حیوانات و معضلات ناشی از آن خواهیم بود.

اکنون که دهیاران اعلام آمادگی کرده‌اند، می‌طلبد هرچه سریع‌تر طرح کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد اجرا شود و امنیت و آرامش به خانواده‌ها به‌ویژه بچه‌های منطقه نوق و دیگر مناطق شهرستان برگردد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار