کد خبر: ۱۱۵۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۶ 29 March 2024
کالیفرنیا چشم اندازی از ایستگاه های مرتفع قطارهای گلوله ای را ارائه کرد که به زودی بر فراز شهرهای ساحل غربی آمریکا با سرعت ۲۲۰ مایل برساعت حرکت می کنند.
این قطار سرعتی به اندازه یک گلوله دارد+عکس

به گزارش ثریا جوبایدن رییس جمهور آمریکا در کمپین انتخاباتی خود وعده داده بود یک راه آهن سریع السیر در کلاس جهانی را با بودجه فدرال ۸.۲ میلیارد دلار بسازد. این طرح شامل ۱۰ پروژه حمل ونقل ریلی در سراسر آمریکا بود.

دولت بایدن ۳.۱ میلیارد دلار برای پروژه های خط راه آهن گلوله ای به ایالت کالیفرنیا اختصاص داد. یکی از این پروژه ها از سنترال ولی می گذرد و بقیه آنها از کالیفرنیا تا نوادا ادامه می یابند. در همین راستا شرکت برایت لاین قطار گلوله ای کالیفرنیا به نوادا را می سازد که احتمالا تا ۲۰۲۶ میلادی عملیاتی می شود و می تواند مسافران را در ۲ ساعت از لس آنجلس به لاس وگاس برساند.

پروژه سرویس ریلی سریع السیر کالیفرنیا نیز مبلغ قابل توجهی از بودجه فدرال را دریافت می کند تا یک راه آهن سریع السیر برای منطقه سنترال ولی کالیفرنیا بسازد. خط راه آهن مذکور در مسافت ۱۷۱ مایل از بیکرزفیلد تا مرسد با ایستگاه هایی در بین راه ساخته می شود.

به تدریج پروژه قطاری بزرگتری بین لس آنجلس تا سن فرانسیسکو و تمام شهرهای مابین آنها راه اندازی می شود که کل مدت زمان سفر در آن ۳ ساعت خواهدبود.

به گفته قانونگذاران این پروژه بلندپروازانه فواید زیادی دارد. نانسی پلوسی نماینده دموکرات در این باره می گوید: قطارهای گلوله ای سفر را سریع تر و ساده تر می کنند، شغل و فرصت های اقتصادی به وجود می آورند که در غیر اینصورت فراهم نمی شود و علاوه بر آن هوا را پاکیزه نگه می دارند.

فرایند ساخت راه آهن سریع السیر از سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز شده اما مسافران رسما تا ۲۰۲۸ میلادی نمی توانند از آن استفاده کنند.

منبع: خبر آنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار